شماره ثبت :531911
مرزداران،خیابان ابراهیمی،برج الوند،طبقه 7 ، واحد 707
44259688-44259611
09122031998
info@apadanaweb.com
info@apweb.ir



وبلاگ1  با سایدبار سمت راست


طراحی سایت مرکز مشاوره سرزمین مادری

با مجوز رسمی از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ایران با کادری مجرب شامل اعضای هئیت علمی دانشگاه ،زیر نظر خانم نینا طیبی آماده ارائه خدمات سلامت باروری و مامایی می باشد.هدف ما ارائه خدمات مرتبط با سلامت زنان و خانواده است که در فضایی گرم و صمیمی همراه با امکاناتی جهت رفاه حال شما عزیزان می باشد.

شرکت طراحی سایت ویرا وب آپادانا مفتخر است کلیه خدمات مربوط به طراحی سایت sarzamine-madari.com را به عهده بگیرد.


سئو شرکت ایران بوش دیزل

داشتن فضای مسقف و کافی یکی دیگر از لازمه های تعمیرات و خدمات پس از فروش مناسب می باشد و با وجود بیش از3000 مجموعه تعمیراتی در سرتاسر جهان، بوش دیزل سرویس سعی بر ارائه نقطه ی متمایزی در راستای فعالیت خود در این 80 سال داشته است و آن هم به وجود آوردن فضایی خاص و تجهیزات پیشرفته برای وسایل نقلیه سنگین و همچنین مشتریان مراجعه کننده می باشد.

دایره ی جهانی بوش دیزل سرویس، با آمادگی ارائه سرویس کلیه سیستم های دیزل این تعهد خود را به حقیقت مبدل کرده است.

شرکت طراحی سایت ویرا وب آپادانا مفتخر است کلیه خدمات سئو  iranboschdiesel.com را به عهده بگیرد.


سئو شرکت تکنو فلور

گروه صنعتی پلی فریم سپاهان در سال 1385 تولیدات خود را در زمینه دکوراسیون داخلی اعم از قرنیز دیوار پوش و ابزار آلات آغاز کرد، در راستای تکمیل سبد کالای تزیینات دکوراسیون داخلی در سال 1394 اقدام به خرید خط کامل ماشین آلات پارکت لمینیت با تکنولوژی روز اروپا نمود و در سال 1396 محصولات خود را با برند تکنوفلور به بازار عرضه کرد .

شرکت طراحی سایت ویرا وب آپادانا مفتخر است کلیه خدمات سئو  technofloorco.ir را به عهده بگیرد.


طراحی سایت و سئو شرکت صنعت سرام

شرکت صنعت سرام مهر البرز در سال 1373 پایه گذاری شد. این شرکت با بهره مندی از اساتید دانشگاهی و همکاری متقابل و پیوسته با مراکز علمی و دانشگاهی کشور نخستین گام را در راستای توسعه و توانمندی کارگاه ها و آزمایشگاههای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برداشته است. نو آوری و تلاش مستمر این مجموعه خصوصا در صنعت، نقش اساسی در بهبود کیفیت و افزایش سرعت تولید محصولات و فرآورده ها داشته است. شرکت صنعت سرام با تاریخچه ای غنی از ابتکار و خلاقیت در طراحی و تولید بیش از 90 نوع دستگاه در صنعت سرامیک و متالورژی یکی از شرکت های بنام و پیشرو در صنعت ایران محسوب می شود.

شرکت طراحی سایت ویرا وب آپادانا مفتخر است کلیه خدمات مربوط به طراحی سایت و سئو  sanatceram.com را به عهده بگیرد.


طراحی سایت صنایع چاپ رز

امروزه چاپخانه های پیشتاز، با توجه به تکنولوژی بالای این صنعت و نیاز به سرمایه گذاری سنگین در آن، یکی از زمینه های تخصصی چاپ یعنی چاپِ انتشاراتی، چاپِ بسته بندی و یا چاپِ تبلیغاتی را به عنوان موضوع اصلی و استراتژیک خود تعیین کرده و متناسب با آن، ماشین آلات، خط تولید، نیروها و سایر اسباب و لوازم کار را تامین و راه اندازی نموده اند.
صنایع چاپ رز با ارزش گذاری به نیاز بخش مهمی از فعالان مؤثر در صنعت چاپ و تبلیغات که عموماً با عنوان همکار شناخته می شوند، تلاش نمود تا اولاً روال و فرآیند جدید و ساده ای را برای ارتباط موثر با این عزیزان ایجاد، ثانیاً بر اساس نیازشان سبد محصولات خود را تکمیل و ثالثاً یک ارتباط دوستانه و پاسخگو را با آنها برقرار نماید.
شرکت طراحی سایت ویرا وب آپادانا مفتخر است کلیه خدمات مربوط به طراحی سایت chaperose  را به عهده بگیرد.


طراحی سایت و سئو شرکت ترسیم نگار

همگام با فن آوری روز صنعت چاپ وبا تکیه بر نیم قرن تجربه در امور چاپ و بسته بندی  و با هدف ارتقای کیفیت بسته بندی محصولات پا به عرصه ظهورگذاشت آغاز فعالیت این سازمان در سال 5431 به نام شرکت تکنو صنایع و در سال 5431 تغییر مالکیت به بخش خصوصی داده وبه نام ترسیم نگار فعالیت خود را با قدرت بیشتر ادامه داد. این سازمان با اتکا به سالها تجربه کامل چاپ و بسته بندی و با یرخورداری از نیرو های مجرب طیف گسترده ایی از خدمات شامل چاپ انواع جعبه های داروئی ومواد غذائی ارایشی بهداشتی شوینده ها جعبه های صنعتی پاکت سی دی فیلم سینمائی علمی اموزشی انواع لیوان و بشقاب یکبار مصرف اوراق اداری لیبل و بروشور به صورت شیت را تولید می نمائید.


8 ابزار آسان سئو که هر کسی باید استفاده کند

سئوکار 8 ابزار آسان سئو را به شما معرفی می کند که دیگران براحتی بتوانند کسب و کار شما را پیدا کنند. ابزار آسان سئو توسط هر شخصی قابل استفاده است.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) راه کارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که افراد دیگر براحتی بتوانند کسب و کار شما را پیدا نمایند. برای کمک به تلاش شما در بهبود سئو، سئوکار 8 ابزار آسان سئو را به شما معرفی می نماید. استفاده از گزینه های ما رایگان، کارآمد و آسان است، حتی برای مبتدیان ! بنابراین توصیه می کنیم ابزارهای آسان سئو را به کار بگیرید!

ابزارهای رایگان

چه کسی یک ابزار رایگان را دوست ندارد، به ویژه هنگامی که آن ابزار اتفاق بزرگی را رقم بزند؟

1- گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک استاندارد ترین ابزار برای آنالیز وب سایت است. اگرکسب و کار شما در حال حاضر از این ابزار برای نظارت بر ترافیک سایت تان استفاده می کند، شانس بزرگی نصیبتان شده است، اما اگر اینطور نیست، نگران نباشید! برای شروع دیر نیست، با راهنمای های سئوکار حتی مبتدیان نیز میتوانید از این ابزار عالی استفاده کنند. گوگل آنالیتیک اطلاعاتی مانند این که چه صفحاتی در وب سایتتان دارای ترافیک بازدید بیشتری هستند، تعداد بازدیدکنندگان و فعالیت های کاربران، زمان حضور ومسیر خروج آنها را نمایش می دهد.

2- گوگل Insights

توسط گوگل Insights می توان سرعت صفحه را بررسی نمود. آنچه که در پست‌های Moz مشهود است، زمان سریع بارگذاری صفحه در جستجومی تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت داشته باشد. اما بسیاری از شرکت ها هیچ ایده ای به منظور بهبود سرعت بارگذاری سایت خود ندارند. گوگل Insights ابزاری است که در این راه به شما کمک می کند. این ابزار به شما می گوید چرا باید وب سایت خود را تعمیر کنید وچگونه این کار را برای بارگذاری سریعتروب سایتتان انجام دهید.

3- گوگل وب مستر

ابزار گوگل وب مستردر کل دنیا طرفداران زیادی دارد ما نیزعاشق ابزار گوگل وب مستر هستیم. این ابزار رایگان قدرتمند، گزارشی از اطلاعات وب سایت ها، مانند کلمات کلیدی داده ها، کلیک و غیره … را نشان می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به ابزارهای گوگل وب مستر مراجعه نمایید.

4- گوگل Trends

آیا کنجکاوید که بدانید محبوب ترین موضوعات در جستجوی گوگل کدامند؟ گوگل Trends محبوب ترین موضوعات را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را درگوگل در یک بازۀ زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص داشته اند . به خاطر آورید که هنگامی که کلمه “e-mail” به “email” تبدیل شد: در مثال زیر، گوگل فروپاشی “e-mail” در طول یک سال را نشان می دهد.

5- نوار ابزار MOZ

نوار ابزار MOZ به شما اطلاعات مفیدی از هر صفحه وب ارائه می نماید. با یک نگاه سریع، شما می توانید به اطلاعاتی از قبیل قدرت صفحه، قدرت دامنه و حتی تعداد بک لینک‌ها دست بیاورید. این ابزار که به طور روزانه اکثر متخصصانSEO از آن استفاده می کنند، در یک نگاه و به سرعت آمار سایت را به شما نشان می دهند.

6- Screaming Frog

Screaming Frog ابزار فنی، اما قدرتمند است. این ابزار پیوند های سایت، تصاویر، اسکریپت ها و … را جستجو واطلاعات خوبی از همه این داده ها به شما می دهد. این ابزار یک فایل CSV را در اختیار شما قرار می دهد تا به بررسی آنچه که می‌خواهید بپردازید. با این ابزار خطای 404 در وب سایت ، توصیف متا گم شده و تمام انواع اطلاعات مفید به شما داده می شود.

ابزارهای غیر رایگان

می دانیم که بهترین چیزها در زندگی رایگان هستند، اما گاهی اوقات برخی چیزها ارزش آنرا دارند که به خاطرشان هزینه پرداخت کنید. دو ابزار زیر، هر دو توسط Moz ارائه شده اند و برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک، بهترین هستند.

7- MOZ

MOZ پرداخت از 99 دلار در ماه شروع می شود. MOZ خدمات زیادی برای آنچه که شما می پردازید ارائه می دهد. خدماتی مانند ردیابی کلمه کلیدی، نظارت بر صفحه فرود، تجزیه و تحلیل ترافیک و صفحه، پیشنهاداتی برای seo صفحه می دهد. این ابزار برای کسب و کارهای کوچک مناسب است، زیرا استفاده از داده ها و اطلاعات را به آسانی فراهم می کند.

8- MOZ Local

MOZ Local ابزاری مناسب، برای هر کسی که به دنبال یک راه اندازی SEO محلی خوب در قالب لیست آنلاین (سختی آن مهم نیست ما آن را برای شما انجام می دهیم ) است. این ابزارتمام نقل قول های محلی را برای شما انجام می دهد، و تضمین می کند که اطلاعات دقیق و هماهنگ و سازگار است.

 

استفاده از این 8 ابزار سئو، آسان است و سئوکار آن را برای تمام کسانی که به بهینه سازی موتور جستجو علاقه دارند، پیشنهاد می نماید.

 

 


چرا هر کسب و کاری به متخصص سئو نیاز دارد؟

سئو سایت در حال حاضر یک فرآیند کاملا تخصصی است. در این مقاله آموزشی می خواهیم دلایل نیاز کسب و کارها به متخصص سئو را برای شما توضیح دهیم

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو یک شاخص اساسی برای هر کسب و کاری است. موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل در حال حاضر یکی از اصلی ترین راه های کسب ترافیک، پیدا کردن مشتری و جذب مخاطب می ّباشند و متخصص سئو کسی است که می تواند رتبه ی سایت ها را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد. آمارها نشان می دهد که 53 درصد از افراد پس از جستجوی یک مورد فقط روی اولین لینک گوگل کلیک می کنند و سایر نتایج را نادیده می گیرند پس اهمیت سئو از اینجا مشخص می شود که هر کس رتبه ی اول موتورهای جستجو را در کلیدواژه های مربوط به کسب و کار خود داشته باشد شانس بیشتری برای پیدا کردن مشتری و مخاطب دارد.

سئو سایت با سعی و خطا به نتیجه ای نمی رسد و هر کسب و کاری باید یک متخصص سئو داشته باشد تا طی روش هایی اثبات شده و منطقی رتبه ی سایت را بهبود ببخشد.  در ادامه به دلایل اهمیت یک متخصص سئو برای وبسایت ها و کسب و کارها پرداخته ایم.

صرفه جویی در زمان

اگر خودتان بخواهید کار سئو سایت را برعهده بگیرید شاید ماه ها و سال ها هم نتوانید نتیجه ی خوبی از آن بگیرید. چرا که سئو مجموعه ای از فعالیت هاست و صرفا در محتوا و وبلاگ و کلمه های کلیدی خلاصه نمی شود. تقریبا همه ی کمپانی های بزرگ دنیا تیم سئو دارند و بودجه ی عظیمی را نیز به آن اختصاص می دهد چرا که اهمیت موتورهای جستجو بر هیچ کس پوشیده نیست.

دانش و تخصص

هیچ چیز جای دانش و تخصص را نمی گیرد. اگر یک فرایند در بستری علمی و تخصصی پیگیری شود مطمئنا به نتیجه می رسد. همانطور که یک برنامه نویس حرفه ای با یک برنامه نویس مبتدی متفاوت است کارایی یک سئوکار متخصص با یک سئوکار مبتدی نیز متفاوت است. دانش و تخصص در زمینه ی سئو نیازمند تحقیق و مطالعه و تجربه است.

بدون دانش و تخصص امکان استفاده از راه های تازه برای سبقت گرفتن از رقبا وجود ندارد چرا که روش های کلیشه ای سئو کم کم کارایی خود را از دست می دهند و باید با روش هایی تازه این کار را انجام داد. صنعت نیز روز به روز در حال تغییر است و استراتژی های رقابتی روز به روز سخت تر می شوند و کمپانی ها بدون یک متخصص سئو نمی توانند با سرعت مناسب پیشرفت کنند و جلو بروند.

به روز بودن

الگوریتم های گوگل روز به روز در حال تغییر هستند. ممکن است یک المان یا فاکتور سئو الان مهم باشد و فردا صبح تاثیر آن کاملا تغییر کند. پس یک متخصص سئو همزمان با این تغییرات، استراتژی های متناسب با آن در نظر می گیرد. یک سئوکار مبتدی نمی تواند همزمان با این تغییرات جلو برود  و باید از پایه شروع کند در نتیجه سئو سایت با مشکل مواجه می شود و از رقبا عقب می ماند. ترافیک موبایل، سئو محلی و نقشه سایت و تکنیک های آنالیز سایت نیز روز به روز تغییر می کنند. توجه به این تغییرات باعث می شود تا یک کسب و کار در مسیر مشخص خود قرار بگیرد و بتواند رشد کند. آمارها نشان می دهد کسب و کارهایی که از همان ابتدای کار با یک متخصص سئو شروع کرده اند  42 درصد بیشتر از وبسایت های بدون متخصص سئومشتری جذب می کنند.

صرفه جویی در هزینه ها

شما می توانید هزینه ی زیادی را بابت بهینه سازی سایت خود بپردازید. رپورتاژ آگهی بنویسید، لینک دریافت کنید، روی تبلیغات کلیکی سرمایه گذاری کنید و صدها کار دیگر انجام دهید تا سایت شما بتواند رتبه ی خوبی کسب کند. اما آیا می دانید کدام یک از این موارد برای شما سودمند است؟

کاری که یک متخصص سئو انجام می دهد دقیقا همین است. اینکه با تحلیل ها و تخصصش می تواند تشخیص دهد کدام تکنیک یا استراتژی مناسب تر است و باید روی چه مواردی سرمایه گذاری کرد. با این کار شما پول خود را بیهوده تلف نمی کنید. در ضمن یک متخصص سئو کارایی کمپین ها و سرمایه ای که گذاشته اید را لحظه به لحظه رصد می کند و نتایج آن را به شما ارائه می دهد.

آنالیز داده ها

تا زمانی که سایت شما به صورت مداوم و منظم آنالیز نشود نمی توان با قطعیت گفت که کارایی سایت در چه حدی است. معیارها و شاخص های زیادی برای آنالیز سایت وجود دارند به طور مثال

  • تعداد بازدیدکنندگان سایت
  • رتبه بندی سایت در کلیدواژه های هدف
  • نرخ تبدیل
  • میزان حضور افراد در سایت

و مواردی از این دست می توانند نمایی کلی از کارایی و کیفیت سایت به شما بدهند. مانیتور و رصد کردن این شاخص ها کاری است که متخصصین سئو انجام می دهند و از این طریق می توانند روش های جدیدتر برای بهینه سازی سایت پیاده سازی کنند و نقاط ضعف سایت را پیدا کنند.

بهبود نرخ بازگشت سرمایه

وقتی شما روی یک شیوه از بازاریابی مانند بازاریابی ربایشی تمرکز کرده اید ممکن است مدت ها طول بکشد تا مشتری پیدا کنید و اگر سئو قدرتمندی نداشته باشید مطمئنا این زمان بیشتر و  بیشتر می شود. حضور یک متخصص سئو به شما این امکان را می دهد تا زودتر به نتایج و اهداف دلخواه خود برسید. با این کار وقت و انرژی شما تلف نمی شود و می توانید در جاهای دیگر از آن بهره ببرید.

گزارش ها

اغلب مدیران کسب و کارها از مسائل فنی و تکنیکی سئو اطلاعی ندارند و نیازی هم به این مسائل ندارند. سئوکارها باید گزارش هایی دقیق و قابل فهم به مدیران ارائه کنند تا کارایی سایت را به صورت روزانه یا هفتگی و ماهانه بررسی و آنالیز کنند. این گزارشات به مدیران کسب و کارها چشم اندازی از کارکرد سایت می دهند تا بتوانند مطابق با آن برای آینده برنامه ریزی کنند.

جمع بندی

یک متخصص سئو برای جلو زدن از رقبا و رسیدن به نتایج قطعی و پربازده برای هر کسب و کاری یک ضرورت است. اگر یک سئوکار خبره در مجموعه ی کسب و کار خود داشته باشید می توانید سهم بازار بیشتری دریافت کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید و زودتر به اهداف خود برسید.


آوردن سایت به صفحه اول گوگل - 9 مرحله تا بهینه سازی سایت

آوردن سایت به صفحه اول گوگل یا بهینه سازی سایت دارای یک فرایند است در این مطلب آموزشی به مهمترین این نکات بهینه سازی سایت اشاره شده است.

اولین تصویری که از کسب و کار شما ارائه می شود بسیار حائز اهمیت است  و می تواند موجب موفقیت یا از دست دادن فرصت کسب و کار شما شود. وب سایت شما باید تصویر درستی از نوع کسب و کار شما  مطابق با  نحوه ی تخصص و حرفه شما ایجاد کند.

با گفتن این مطلب باید اذعان کرد که  صفحه اصلی شما مهمترین بخش وب سایت شماست، زیرا اولین تصویر کسب و کار شما را نشان می دهد. صفحه اول پر بازدیدترین صفحه وب سایت شماست و از ساده ترین URL برخوردار است و ارزش ها و اهداف شما را به اشتراک می گذارد .

برای اطمینان از داشتن بهترین صفحه اصلی با یک تصور پایدار، ما 9 مرحله بهینه سازی سایت را که باید انجام شود مشخص کرده ایم.

1. اهداف خود را تنظیم کنید (مهمترین قدم)

وب سایت شما چیست؟ چگونه می توان مخاطبان خود را آموزش داد؟

هدف از دسترسی کاربران به خارج از صفحه اصلی چیست؟

برای ردیابی عملکرد از اهداف قابل اندازه گیری استفاده کنید.

2. تولید محتوا کنید

محتوا صفحه اصلی نمایانگر ارزش کسب و کار شما است.

تمرکز بر یک کلمه کلیدی اولیه، long-tailed

استفاده از سرفصل ها و نقاط گلوله ، محتوای خود را برای اسکن آسان کنید.

محتوای تقسیم شده به ستون ها بیش از 4  ستون بهتر است و خواننده را ترغیب به ادامه مطالعه می کند

برای کمک به راهنمایی در وب سایت از لینک های داخلی استفاده کنید.

تصاویر مربوطه، کوچک را اضافه کنید.

با تصاویر بزرگ، آنها را با متن تماس بگیرید ترغیب به تماس کنید

به طور کلی، بازدید کننده را آموزش دهید.

3. بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو SEO

صفحه را با استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی که کسب و کارتان را توصیف می کند، منحصر به فرد کنید.

کلمه کلیدی اولیه را اضافه کنید

عنوان صفحه

توضیحات متا – حداکثر 150 کاراکتر.

سرفصلها – H1، H2، H3

تصاویر – نام فایل و متن ALT (متن ALT تصویر را برای موتورهای جستجو توضیح می دهد)

پیوندهای متصل به انکر تکست (متن واقعی که لینک می شود. از کلمه کلیدی به جای عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” استفاده کنید.)

4. ایجاد یک سرصفحه چشمگیر

ساده تر بهتر است.

از آرم خود استفاده کنید.

شماره تلفن خود را وارد کنید

برای ناوبری سریع، لینک های حساس را در بالا سمت چپ قرار دهید.

پیوند ورودی را اضافه کنید – در صورت لزوم

یک سرصفحه سازگار در کل وب سایت داشته باشید.

5. منو ایجاد کنید

آن را به اندازه کافی بزرگ کنید تا از فاصله زیاد  دیده شود.

از یک فونت مشخص برای خواندن آسان استفاده کنید.

آن را در وب سایت حفظ کنید.

هدر منو توصیفی کوتاهی داشته باشد.

بیش از 8 هدر منو در سراسر صفحه وجود دارد. 5 یا 6 عدد ایده آل است.

باز هم، آن را ساده و روشن نگه دارید.

6. دعوت به تماس

شما باید 3-5 ثانیه برای جذب بازدید کننده – استفاده از CTA برای جذب و مشارکت.

هر CTA باید به نوع بازدید کننده دیگری تجدید نظر کند.

نیازی به رفتن به صفحات فرود نیست. بعضی ها می توانند به عنوان مثال به پست های وبلاگ اشاره کنند.

تست A / B را شامل کنید

به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا ببینید کدام CTA ها موثر هستند.

7. رسانه های اجتماعی

یک CTA را برای پیوستن به شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید – فرض کنید شما در رسانه های اجتماعی فعال هستید

اضافه کردن دنبال کردن و به اشتراک گذاری آیکون در هدر و پاورقی.

توصیفی باشند و دلیل و ارزش را برای پیوستن به آن نشان دهید.

8. یکfooter ایجاد کنید

شامل نام قانونی شرکت و سال کپی رایت باشد.

اطلاعات تماس و لینک های مهم را اضافه کنید. کاربران معمولا از پاورقی به عنوان یک نقشه سایت فعال استفاده می کنند.

آن را در سراسر وب سایت سازگار نگه دارید.

9. صفحه اصلی خود را به طور مداوم تست کنید.

آیا شما به اهداف خود رسیدید؟

آیا اهداف تغییر کرده اند؟

چه چیزی می تواند اضافه شود یا تنظیم شود؟


ارتباط بین طراحی سایت و سئو - مهمترین نکات کاربردی

برخی از کسانی که در عرصه سایت تازه کار هستند، گمان می کنند که طراحی سایت و سئو دو بحث مجزا هستند. اما حقیقت اینچنین نیست. گاها دیده شده افرادی زمانی سئوی سایت خود را به یک شرکت می سپارند که طراحی سایتشان را شرکت دیگری انجام داده و تمام شده است. این افراد یا مجبور می شوند سایتشان را دوباره طراحی کنند یا این که از سئو سایتشان نتیجه مطلوبی نخواهند گرفت. به دلیل بروز همین مشکلات است که در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتباط بین سئو سایت و طراحی سایت بپردازیم تا کسانی که قصد طراحی سایت دارند با جوانب مختلف این دو موضوع آشنا شوند.

ارتباط میان طراحی سایت و سئو

گوگل برای این که صفحه نتایج جستجو را رتبه بندی کند بیش از 200 فاکتور را بررسی می کند، اگرچه گوگل هیچگاه جزئیات این رتبه بندی ها را فاش نمی کند اما کارشناسان و متخصص سئو و بهینه سازی سایت، با بررسی های فراوان توانستند برخی از این این فاکتور ها را پیدا کنند و آن ها را به دو دسته اصلی تقسیم کردند: سئوی داخلی که مربوط به معیار های طراحی سایت و معیار های محتوایی است و سئو خارجی که مربوط به فاکتور های مرتبط با تجربه کاربری و فاکتور های مبتنی بر پیوند است.

همانطور که دیدید بخشی از فاکتور های گوگل مربوط به طراحی سایت هستند که برای او اهمیت زیادی نیز دارند این فاکتور ها می توانند شامل خروجی قالب سایت، نمایش و چیدمان محتوا، طبقه بندی اطلاعات، نرخ پرش و تجربه کاربری باشند. اگر شما هم قصد طراحی سایت دارید، بهتر است هرگز اشتباه برخی که سایت را ابتدا طراحی می کنند و سپس به یک شرکت برای سئو می دهند را مرتکب نشوید این افراد تنها هزینه سایت خود را بیشتر می کنند.

چرا باید طراحی سایت و سئو سایت را به یک شرکت واگذار کنید؟

وقتی که می خواهید یک پروژه بزرگ سایت را استارت بزنید بهتر است از همان ابتدا با یک شرکت سئو همکاری کنید و طراحی سایت خود را به آن ها بسپارید. این را در نظر بگیرید که سئو اگر روی اصول انجام شود نرخ سودآوری و بازگشت سرمایه خوبی دارد، یعنی اگر این کار را از همان ابتدا بحث سئو را با برنامه و استراتژی پیش ببرید نه تنها سرمایه تان باز خواهد گشت بلکه سود زیادی نیز خواهید کرد. پس اگر هم سایت خود را طراحی کردید و بعد از به شما گفتند که برای سئوی بهتر باید آن را تغییر داد از این کار اجتناب نکنید چرا که قطعا نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

پس اگر می خواهید از طراحی سایت و سئو آن نتیجه مطلوب بگیرید بهتر است کار را به دو شرکت واگذار نکنید و هر دو را به صورت همزمان به یک شرکت که در این زمینه تجربه کافی را دارد بسپارید و نتیجه کار را از همان شرکت بخواهید، چرا که اگر با دو شرکت مختلف کار کنید در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب هیچکدام از شرکت ها مسئولیت کارشان را به عهده نخواهند گرفت.

زبان طراحی سایت تا چه اندازه به سئو مرتبط است؟

حقیقت این است که زبان طراحی سایت هیچ ارتباطی به سئو سایت ندارد. ولی رعایت یکسری نکات در نوع برنامه نویسی سایت می تواند روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد. مثلا خروجی قالب اچ تی ام ال صفحات، سرعت لود صفحات، نحوه ارتباط میان صفحات، رسپانسیو بودن یا نبودن سایت، چگونگی چیدمان عناصر در صفحات سایت، و… می توانند در بالا امدن شما در صفحه نتایج جستجو تاثیرگذار باشند. بنابراین این که سایت با چه  زبانی طراحی شود اهمیتی ندارد و تاثیری روی رتبه شما در گوگل نمی گذارد، ولی نحوه پیاده سازی سایت و خروجی صفحات برای ربات های گوگل اهمیت زیادی دارد.

طراحی سایت اختصاصی با سئو سازگار است یا سیستم های اماده ؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد برخی از سیستم های آماده مثل وردپرس برای سئو امکانات کامل و مناسبی دارند و اگر از قالب مناسبی برای آن ها استفاده شود قائتا نتایج خوبی از آن ها دریافت خواهد شد. اما برخی از سیستم های آماده مثل جوملا در زمینه سئو مشکلاتی دارند که برطرف کردنشان وقت زیادی از طراح سایت خواهد گرفت. آنچه بیش از همه برای گوگل اهمیت دارد، کیفیت خروجی سایت است، پس اگر چه بعضی از CMS ها برای سئو مناسب نیستند اما بیش از هرچیز شخص یا تیمی که سایت را مدیریت می کند در نتایج گوگل تاثیرگذار است.


مشاهده نمونه کارها
شارژ گوگل ads