شماره ثبت :531911
مرزداران،خیابان ابراهیمی،برج الوند،طبقه 7 ، واحد 707
44382942
09122031998
info@apadanaweb.com
info@apweb.ir



وبلاگ1  با سایدبار سمت راست


8 ابزار آسان سئو که هر کسی باید استفاده کند

سئوکار 8 ابزار آسان سئو را به شما معرفی می کند که دیگران براحتی بتوانند کسب و کار شما را پیدا کنند. ابزار آسان سئو توسط هر شخصی قابل استفاده است.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) راه کارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که افراد دیگر براحتی بتوانند کسب و کار شما را پیدا نمایند. برای کمک به تلاش شما در بهبود سئو، سئوکار 8 ابزار آسان سئو را به شما معرفی می نماید. استفاده از گزینه های ما رایگان، کارآمد و آسان است، حتی برای مبتدیان ! بنابراین توصیه می کنیم ابزارهای آسان سئو را به کار بگیرید!

ابزارهای رایگان

چه کسی یک ابزار رایگان را دوست ندارد، به ویژه هنگامی که آن ابزار اتفاق بزرگی را رقم بزند؟

1- گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک استاندارد ترین ابزار برای آنالیز وب سایت است. اگرکسب و کار شما در حال حاضر از این ابزار برای نظارت بر ترافیک سایت تان استفاده می کند، شانس بزرگی نصیبتان شده است، اما اگر اینطور نیست، نگران نباشید! برای شروع دیر نیست، با راهنمای های سئوکار حتی مبتدیان نیز میتوانید از این ابزار عالی استفاده کنند. گوگل آنالیتیک اطلاعاتی مانند این که چه صفحاتی در وب سایتتان دارای ترافیک بازدید بیشتری هستند، تعداد بازدیدکنندگان و فعالیت های کاربران، زمان حضور ومسیر خروج آنها را نمایش می دهد.

2- گوگل Insights

توسط گوگل Insights می توان سرعت صفحه را بررسی نمود. آنچه که در پست‌های Moz مشهود است، زمان سریع بارگذاری صفحه در جستجومی تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت داشته باشد. اما بسیاری از شرکت ها هیچ ایده ای به منظور بهبود سرعت بارگذاری سایت خود ندارند. گوگل Insights ابزاری است که در این راه به شما کمک می کند. این ابزار به شما می گوید چرا باید وب سایت خود را تعمیر کنید وچگونه این کار را برای بارگذاری سریعتروب سایتتان انجام دهید.

3- گوگل وب مستر

ابزار گوگل وب مستردر کل دنیا طرفداران زیادی دارد ما نیزعاشق ابزار گوگل وب مستر هستیم. این ابزار رایگان قدرتمند، گزارشی از اطلاعات وب سایت ها، مانند کلمات کلیدی داده ها، کلیک و غیره … را نشان می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به ابزارهای گوگل وب مستر مراجعه نمایید.

4- گوگل Trends

آیا کنجکاوید که بدانید محبوب ترین موضوعات در جستجوی گوگل کدامند؟ گوگل Trends محبوب ترین موضوعات را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را درگوگل در یک بازۀ زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص داشته اند . به خاطر آورید که هنگامی که کلمه “e-mail” به “email” تبدیل شد: در مثال زیر، گوگل فروپاشی “e-mail” در طول یک سال را نشان می دهد.

5- نوار ابزار MOZ

نوار ابزار MOZ به شما اطلاعات مفیدی از هر صفحه وب ارائه می نماید. با یک نگاه سریع، شما می توانید به اطلاعاتی از قبیل قدرت صفحه، قدرت دامنه و حتی تعداد بک لینک‌ها دست بیاورید. این ابزار که به طور روزانه اکثر متخصصانSEO از آن استفاده می کنند، در یک نگاه و به سرعت آمار سایت را به شما نشان می دهند.

6- Screaming Frog

Screaming Frog ابزار فنی، اما قدرتمند است. این ابزار پیوند های سایت، تصاویر، اسکریپت ها و … را جستجو واطلاعات خوبی از همه این داده ها به شما می دهد. این ابزار یک فایل CSV را در اختیار شما قرار می دهد تا به بررسی آنچه که می‌خواهید بپردازید. با این ابزار خطای 404 در وب سایت ، توصیف متا گم شده و تمام انواع اطلاعات مفید به شما داده می شود.

ابزارهای غیر رایگان

می دانیم که بهترین چیزها در زندگی رایگان هستند، اما گاهی اوقات برخی چیزها ارزش آنرا دارند که به خاطرشان هزینه پرداخت کنید. دو ابزار زیر، هر دو توسط Moz ارائه شده اند و برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک، بهترین هستند.

7- MOZ

MOZ پرداخت از 99 دلار در ماه شروع می شود. MOZ خدمات زیادی برای آنچه که شما می پردازید ارائه می دهد. خدماتی مانند ردیابی کلمه کلیدی، نظارت بر صفحه فرود، تجزیه و تحلیل ترافیک و صفحه، پیشنهاداتی برای seo صفحه می دهد. این ابزار برای کسب و کارهای کوچک مناسب است، زیرا استفاده از داده ها و اطلاعات را به آسانی فراهم می کند.

8- MOZ Local

MOZ Local ابزاری مناسب، برای هر کسی که به دنبال یک راه اندازی SEO محلی خوب در قالب لیست آنلاین (سختی آن مهم نیست ما آن را برای شما انجام می دهیم ) است. این ابزارتمام نقل قول های محلی را برای شما انجام می دهد، و تضمین می کند که اطلاعات دقیق و هماهنگ و سازگار است.

 

استفاده از این 8 ابزار سئو، آسان است و سئوکار آن را برای تمام کسانی که به بهینه سازی موتور جستجو علاقه دارند، پیشنهاد می نماید.

 

 


چرا هر کسب و کاری به متخصص سئو نیاز دارد؟

سئو سایت در حال حاضر یک فرآیند کاملا تخصصی است. در این مقاله آموزشی می خواهیم دلایل نیاز کسب و کارها به متخصص سئو را برای شما توضیح دهیم

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو یک شاخص اساسی برای هر کسب و کاری است. موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل در حال حاضر یکی از اصلی ترین راه های کسب ترافیک، پیدا کردن مشتری و جذب مخاطب می ّباشند و متخصص سئو کسی است که می تواند رتبه ی سایت ها را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد. آمارها نشان می دهد که 53 درصد از افراد پس از جستجوی یک مورد فقط روی اولین لینک گوگل کلیک می کنند و سایر نتایج را نادیده می گیرند پس اهمیت سئو از اینجا مشخص می شود که هر کس رتبه ی اول موتورهای جستجو را در کلیدواژه های مربوط به کسب و کار خود داشته باشد شانس بیشتری برای پیدا کردن مشتری و مخاطب دارد.

سئو سایت با سعی و خطا به نتیجه ای نمی رسد و هر کسب و کاری باید یک متخصص سئو داشته باشد تا طی روش هایی اثبات شده و منطقی رتبه ی سایت را بهبود ببخشد.  در ادامه به دلایل اهمیت یک متخصص سئو برای وبسایت ها و کسب و کارها پرداخته ایم.

صرفه جویی در زمان

اگر خودتان بخواهید کار سئو سایت را برعهده بگیرید شاید ماه ها و سال ها هم نتوانید نتیجه ی خوبی از آن بگیرید. چرا که سئو مجموعه ای از فعالیت هاست و صرفا در محتوا و وبلاگ و کلمه های کلیدی خلاصه نمی شود. تقریبا همه ی کمپانی های بزرگ دنیا تیم سئو دارند و بودجه ی عظیمی را نیز به آن اختصاص می دهد چرا که اهمیت موتورهای جستجو بر هیچ کس پوشیده نیست.

دانش و تخصص

هیچ چیز جای دانش و تخصص را نمی گیرد. اگر یک فرایند در بستری علمی و تخصصی پیگیری شود مطمئنا به نتیجه می رسد. همانطور که یک برنامه نویس حرفه ای با یک برنامه نویس مبتدی متفاوت است کارایی یک سئوکار متخصص با یک سئوکار مبتدی نیز متفاوت است. دانش و تخصص در زمینه ی سئو نیازمند تحقیق و مطالعه و تجربه است.

بدون دانش و تخصص امکان استفاده از راه های تازه برای سبقت گرفتن از رقبا وجود ندارد چرا که روش های کلیشه ای سئو کم کم کارایی خود را از دست می دهند و باید با روش هایی تازه این کار را انجام داد. صنعت نیز روز به روز در حال تغییر است و استراتژی های رقابتی روز به روز سخت تر می شوند و کمپانی ها بدون یک متخصص سئو نمی توانند با سرعت مناسب پیشرفت کنند و جلو بروند.

به روز بودن

الگوریتم های گوگل روز به روز در حال تغییر هستند. ممکن است یک المان یا فاکتور سئو الان مهم باشد و فردا صبح تاثیر آن کاملا تغییر کند. پس یک متخصص سئو همزمان با این تغییرات، استراتژی های متناسب با آن در نظر می گیرد. یک سئوکار مبتدی نمی تواند همزمان با این تغییرات جلو برود  و باید از پایه شروع کند در نتیجه سئو سایت با مشکل مواجه می شود و از رقبا عقب می ماند. ترافیک موبایل، سئو محلی و نقشه سایت و تکنیک های آنالیز سایت نیز روز به روز تغییر می کنند. توجه به این تغییرات باعث می شود تا یک کسب و کار در مسیر مشخص خود قرار بگیرد و بتواند رشد کند. آمارها نشان می دهد کسب و کارهایی که از همان ابتدای کار با یک متخصص سئو شروع کرده اند  42 درصد بیشتر از وبسایت های بدون متخصص سئومشتری جذب می کنند.

صرفه جویی در هزینه ها

شما می توانید هزینه ی زیادی را بابت بهینه سازی سایت خود بپردازید. رپورتاژ آگهی بنویسید، لینک دریافت کنید، روی تبلیغات کلیکی سرمایه گذاری کنید و صدها کار دیگر انجام دهید تا سایت شما بتواند رتبه ی خوبی کسب کند. اما آیا می دانید کدام یک از این موارد برای شما سودمند است؟

کاری که یک متخصص سئو انجام می دهد دقیقا همین است. اینکه با تحلیل ها و تخصصش می تواند تشخیص دهد کدام تکنیک یا استراتژی مناسب تر است و باید روی چه مواردی سرمایه گذاری کرد. با این کار شما پول خود را بیهوده تلف نمی کنید. در ضمن یک متخصص سئو کارایی کمپین ها و سرمایه ای که گذاشته اید را لحظه به لحظه رصد می کند و نتایج آن را به شما ارائه می دهد.

آنالیز داده ها

تا زمانی که سایت شما به صورت مداوم و منظم آنالیز نشود نمی توان با قطعیت گفت که کارایی سایت در چه حدی است. معیارها و شاخص های زیادی برای آنالیز سایت وجود دارند به طور مثال

  • تعداد بازدیدکنندگان سایت
  • رتبه بندی سایت در کلیدواژه های هدف
  • نرخ تبدیل
  • میزان حضور افراد در سایت

و مواردی از این دست می توانند نمایی کلی از کارایی و کیفیت سایت به شما بدهند. مانیتور و رصد کردن این شاخص ها کاری است که متخصصین سئو انجام می دهند و از این طریق می توانند روش های جدیدتر برای بهینه سازی سایت پیاده سازی کنند و نقاط ضعف سایت را پیدا کنند.

بهبود نرخ بازگشت سرمایه

وقتی شما روی یک شیوه از بازاریابی مانند بازاریابی ربایشی تمرکز کرده اید ممکن است مدت ها طول بکشد تا مشتری پیدا کنید و اگر سئو قدرتمندی نداشته باشید مطمئنا این زمان بیشتر و  بیشتر می شود. حضور یک متخصص سئو به شما این امکان را می دهد تا زودتر به نتایج و اهداف دلخواه خود برسید. با این کار وقت و انرژی شما تلف نمی شود و می توانید در جاهای دیگر از آن بهره ببرید.

گزارش ها

اغلب مدیران کسب و کارها از مسائل فنی و تکنیکی سئو اطلاعی ندارند و نیازی هم به این مسائل ندارند. سئوکارها باید گزارش هایی دقیق و قابل فهم به مدیران ارائه کنند تا کارایی سایت را به صورت روزانه یا هفتگی و ماهانه بررسی و آنالیز کنند. این گزارشات به مدیران کسب و کارها چشم اندازی از کارکرد سایت می دهند تا بتوانند مطابق با آن برای آینده برنامه ریزی کنند.

جمع بندی

یک متخصص سئو برای جلو زدن از رقبا و رسیدن به نتایج قطعی و پربازده برای هر کسب و کاری یک ضرورت است. اگر یک سئوکار خبره در مجموعه ی کسب و کار خود داشته باشید می توانید سهم بازار بیشتری دریافت کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید و زودتر به اهداف خود برسید.


آوردن سایت به صفحه اول گوگل - 9 مرحله تا بهینه سازی سایت

آوردن سایت به صفحه اول گوگل یا بهینه سازی سایت دارای یک فرایند است در این مطلب آموزشی به مهمترین این نکات بهینه سازی سایت اشاره شده است.

اولین تصویری که از کسب و کار شما ارائه می شود بسیار حائز اهمیت است  و می تواند موجب موفقیت یا از دست دادن فرصت کسب و کار شما شود. وب سایت شما باید تصویر درستی از نوع کسب و کار شما  مطابق با  نحوه ی تخصص و حرفه شما ایجاد کند.

با گفتن این مطلب باید اذعان کرد که  صفحه اصلی شما مهمترین بخش وب سایت شماست، زیرا اولین تصویر کسب و کار شما را نشان می دهد. صفحه اول پر بازدیدترین صفحه وب سایت شماست و از ساده ترین URL برخوردار است و ارزش ها و اهداف شما را به اشتراک می گذارد .

برای اطمینان از داشتن بهترین صفحه اصلی با یک تصور پایدار، ما 9 مرحله بهینه سازی سایت را که باید انجام شود مشخص کرده ایم.

1. اهداف خود را تنظیم کنید (مهمترین قدم)

وب سایت شما چیست؟ چگونه می توان مخاطبان خود را آموزش داد؟

هدف از دسترسی کاربران به خارج از صفحه اصلی چیست؟

برای ردیابی عملکرد از اهداف قابل اندازه گیری استفاده کنید.

2. تولید محتوا کنید

محتوا صفحه اصلی نمایانگر ارزش کسب و کار شما است.

تمرکز بر یک کلمه کلیدی اولیه، long-tailed

استفاده از سرفصل ها و نقاط گلوله ، محتوای خود را برای اسکن آسان کنید.

محتوای تقسیم شده به ستون ها بیش از 4  ستون بهتر است و خواننده را ترغیب به ادامه مطالعه می کند

برای کمک به راهنمایی در وب سایت از لینک های داخلی استفاده کنید.

تصاویر مربوطه، کوچک را اضافه کنید.

با تصاویر بزرگ، آنها را با متن تماس بگیرید ترغیب به تماس کنید

به طور کلی، بازدید کننده را آموزش دهید.

3. بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو SEO

صفحه را با استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی که کسب و کارتان را توصیف می کند، منحصر به فرد کنید.

کلمه کلیدی اولیه را اضافه کنید

عنوان صفحه

توضیحات متا – حداکثر 150 کاراکتر.

سرفصلها – H1، H2، H3

تصاویر – نام فایل و متن ALT (متن ALT تصویر را برای موتورهای جستجو توضیح می دهد)

پیوندهای متصل به انکر تکست (متن واقعی که لینک می شود. از کلمه کلیدی به جای عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” استفاده کنید.)

4. ایجاد یک سرصفحه چشمگیر

ساده تر بهتر است.

از آرم خود استفاده کنید.

شماره تلفن خود را وارد کنید

برای ناوبری سریع، لینک های حساس را در بالا سمت چپ قرار دهید.

پیوند ورودی را اضافه کنید – در صورت لزوم

یک سرصفحه سازگار در کل وب سایت داشته باشید.

5. منو ایجاد کنید

آن را به اندازه کافی بزرگ کنید تا از فاصله زیاد  دیده شود.

از یک فونت مشخص برای خواندن آسان استفاده کنید.

آن را در وب سایت حفظ کنید.

هدر منو توصیفی کوتاهی داشته باشد.

بیش از 8 هدر منو در سراسر صفحه وجود دارد. 5 یا 6 عدد ایده آل است.

باز هم، آن را ساده و روشن نگه دارید.

6. دعوت به تماس

شما باید 3-5 ثانیه برای جذب بازدید کننده – استفاده از CTA برای جذب و مشارکت.

هر CTA باید به نوع بازدید کننده دیگری تجدید نظر کند.

نیازی به رفتن به صفحات فرود نیست. بعضی ها می توانند به عنوان مثال به پست های وبلاگ اشاره کنند.

تست A / B را شامل کنید

به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا ببینید کدام CTA ها موثر هستند.

7. رسانه های اجتماعی

یک CTA را برای پیوستن به شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید – فرض کنید شما در رسانه های اجتماعی فعال هستید

اضافه کردن دنبال کردن و به اشتراک گذاری آیکون در هدر و پاورقی.

توصیفی باشند و دلیل و ارزش را برای پیوستن به آن نشان دهید.

8. یکfooter ایجاد کنید

شامل نام قانونی شرکت و سال کپی رایت باشد.

اطلاعات تماس و لینک های مهم را اضافه کنید. کاربران معمولا از پاورقی به عنوان یک نقشه سایت فعال استفاده می کنند.

آن را در سراسر وب سایت سازگار نگه دارید.

9. صفحه اصلی خود را به طور مداوم تست کنید.

آیا شما به اهداف خود رسیدید؟

آیا اهداف تغییر کرده اند؟

چه چیزی می تواند اضافه شود یا تنظیم شود؟


ارتباط بین طراحی سایت و سئو - مهمترین نکات کاربردی

برخی از کسانی که در عرصه سایت تازه کار هستند، گمان می کنند که طراحی سایت و سئو دو بحث مجزا هستند. اما حقیقت اینچنین نیست. گاها دیده شده افرادی زمانی سئوی سایت خود را به یک شرکت می سپارند که طراحی سایتشان را شرکت دیگری انجام داده و تمام شده است. این افراد یا مجبور می شوند سایتشان را دوباره طراحی کنند یا این که از سئو سایتشان نتیجه مطلوبی نخواهند گرفت. به دلیل بروز همین مشکلات است که در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتباط بین سئو سایت و طراحی سایت بپردازیم تا کسانی که قصد طراحی سایت دارند با جوانب مختلف این دو موضوع آشنا شوند.

ارتباط میان طراحی سایت و سئو

گوگل برای این که صفحه نتایج جستجو را رتبه بندی کند بیش از 200 فاکتور را بررسی می کند، اگرچه گوگل هیچگاه جزئیات این رتبه بندی ها را فاش نمی کند اما کارشناسان و متخصص سئو و بهینه سازی سایت، با بررسی های فراوان توانستند برخی از این این فاکتور ها را پیدا کنند و آن ها را به دو دسته اصلی تقسیم کردند: سئوی داخلی که مربوط به معیار های طراحی سایت و معیار های محتوایی است و سئو خارجی که مربوط به فاکتور های مرتبط با تجربه کاربری و فاکتور های مبتنی بر پیوند است.

همانطور که دیدید بخشی از فاکتور های گوگل مربوط به طراحی سایت هستند که برای او اهمیت زیادی نیز دارند این فاکتور ها می توانند شامل خروجی قالب سایت، نمایش و چیدمان محتوا، طبقه بندی اطلاعات، نرخ پرش و تجربه کاربری باشند. اگر شما هم قصد طراحی سایت دارید، بهتر است هرگز اشتباه برخی که سایت را ابتدا طراحی می کنند و سپس به یک شرکت برای سئو می دهند را مرتکب نشوید این افراد تنها هزینه سایت خود را بیشتر می کنند.

چرا باید طراحی سایت و سئو سایت را به یک شرکت واگذار کنید؟

وقتی که می خواهید یک پروژه بزرگ سایت را استارت بزنید بهتر است از همان ابتدا با یک شرکت سئو همکاری کنید و طراحی سایت خود را به آن ها بسپارید. این را در نظر بگیرید که سئو اگر روی اصول انجام شود نرخ سودآوری و بازگشت سرمایه خوبی دارد، یعنی اگر این کار را از همان ابتدا بحث سئو را با برنامه و استراتژی پیش ببرید نه تنها سرمایه تان باز خواهد گشت بلکه سود زیادی نیز خواهید کرد. پس اگر هم سایت خود را طراحی کردید و بعد از به شما گفتند که برای سئوی بهتر باید آن را تغییر داد از این کار اجتناب نکنید چرا که قطعا نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

پس اگر می خواهید از طراحی سایت و سئو آن نتیجه مطلوب بگیرید بهتر است کار را به دو شرکت واگذار نکنید و هر دو را به صورت همزمان به یک شرکت که در این زمینه تجربه کافی را دارد بسپارید و نتیجه کار را از همان شرکت بخواهید، چرا که اگر با دو شرکت مختلف کار کنید در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب هیچکدام از شرکت ها مسئولیت کارشان را به عهده نخواهند گرفت.

زبان طراحی سایت تا چه اندازه به سئو مرتبط است؟

حقیقت این است که زبان طراحی سایت هیچ ارتباطی به سئو سایت ندارد. ولی رعایت یکسری نکات در نوع برنامه نویسی سایت می تواند روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد. مثلا خروجی قالب اچ تی ام ال صفحات، سرعت لود صفحات، نحوه ارتباط میان صفحات، رسپانسیو بودن یا نبودن سایت، چگونگی چیدمان عناصر در صفحات سایت، و… می توانند در بالا امدن شما در صفحه نتایج جستجو تاثیرگذار باشند. بنابراین این که سایت با چه  زبانی طراحی شود اهمیتی ندارد و تاثیری روی رتبه شما در گوگل نمی گذارد، ولی نحوه پیاده سازی سایت و خروجی صفحات برای ربات های گوگل اهمیت زیادی دارد.

طراحی سایت اختصاصی با سئو سازگار است یا سیستم های اماده ؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد برخی از سیستم های آماده مثل وردپرس برای سئو امکانات کامل و مناسبی دارند و اگر از قالب مناسبی برای آن ها استفاده شود قائتا نتایج خوبی از آن ها دریافت خواهد شد. اما برخی از سیستم های آماده مثل جوملا در زمینه سئو مشکلاتی دارند که برطرف کردنشان وقت زیادی از طراح سایت خواهد گرفت. آنچه بیش از همه برای گوگل اهمیت دارد، کیفیت خروجی سایت است، پس اگر چه بعضی از CMS ها برای سئو مناسب نیستند اما بیش از هرچیز شخص یا تیمی که سایت را مدیریت می کند در نتایج گوگل تاثیرگذار است.


کلمات کلیدی چیست؟ پیشنهاد جهت یافتن بهترین کلمات سئو سایت

در این مقاله آموزشی سئو می خواهیم تعیین کنیم چه کلمات کلیدی استراتژیکی، محتوای سایت شما هدف قرار می دهد و چگونه محتوایی را آماده کنیم که هم کاربران و هم موتور های جستجو را راضی نگه دارد.

تحقیقات کلمه کلیدی

درک کنید که مخاطبان شما چه چیزی را می‌خواهند پیدا کنند.

قدرتِ تحقیق در مورد کلمات کلیدی در نحوه‌ی فهمیدن هر چه بهتر هدف بازار است و اینکه بفهمید کاربران چگونه برای محصولات، سرویس و محتوای شما جستجو می کنند، نهفته اند.

تحقیقات در مورد کلمات کلیدی اطلاعات جستجوی خاصی را برای شما فراهم می کند که می توانید به سوال هایی مانند سوالات زیر پاسخ بدهید.

  • مردم چه چیزی را جستجو می کنند؟
  • چند نفر آن را جستجو می کند؟
  • در چه قالبی(فرمت) آن را می خواهند؟

در این فصل، شما ابزار ها و استراتژي هایی را خواهید آموخت که این اطلاعات را پوشش دهد و همچنین تاکتیک هایی که به شما یاد می دهند که از کلمات کلیدی ضعیف دوری کنید و محتوای قویی را بتوانید تولید کنید. زمانی که شما فهمیدید که مخاطبان شما چگونه برای محتوای شما جستجو می کنند آن وقت دنیای جدید از استراتژي های سئو را خواهید آموخت.

مردم به دنبال چه اصلاحاتی می گردند؟

شما ممکن است که بدانید چه کاری را انجام می دهید، اما مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات و اطلاعاتی که شما فراهم می کنید می گردند؟ جواب دادن به این سوال اولین مهمترین قدم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است.

کشف کلمات کلیدی

ممکن است تعدادی کلمات کلیدی در ذهن داشته باشید که می خواهید در سایت خود برای آن ها رنکی دریافت کنید. کلماتی مانند محصولات، خدمات یا موضع هایی که سایت شما به آن مربوط است، خوب برای شروع از همین ها اطلاعات استفاده می کنیم، شما می توانید از ابزار های رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. همچنین بهتر است که حجم کلمات کلیدی مشابه و کاربرانی که به دنبال آن ها می گردند(حجم جستجو برای کلمه کلیدی مشابه) را در نظر داشته باشید، در قسمت های بعد بیشتر به آن می پردازیم اما در مرحله ی کشف، این کار می تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام کلمه ی کلیدی مشهور تر و بیشتر توسط کاربران استفاده می شود.

زمانی که کلمه ی کلیدی خود را درون موتور جستجو قرار دادید، شما کلمات کلیدی جدید، سوالات متداول و موضوعات جدیدی را برای محتوای خود پیدا می کنید که ممکن است به آن ها فکر نکرده باشید و به فکری پوشش دادن آن ها نیز بکنید.

برای نمونه بیاید از گل‌ فروش هایی که در مراسم عروسی تخصص دارند استفاده کنیم.

تایپ «عروسی» و «گل فروشی» در یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی ممکن است به کشف عبارت های بسیار مرتبط و جستجو شده ای مانند کلمات زیر بیانجامد:

  • دسته گل عروس
  • گل عروسی
  • فروش گل عروسی

شما در فرآیند کشف کلمات کلیدی مرتبط برای محتوا، ممکن است متوجه شوید که حجم جستجو برای کلمات کلیدی می تواند بسیار متفاوت باشد. شما قطعا می خواهید عنوان هایی را در محتوای خود قرار دهید که مخاطبان و مشتریان آن را جستجو می کنند. در بعضی موارد بهتر است که کلمات کلیدی به جستجوی کم را نیز هدف قرار بدهید چون رقابت در این قسمت راحت تر از رقابت با کلمات کلیدی با جستجوی بالا است.

از آن جایی که کلمات کلیدی با رقابت بالا و پایین مزایای  و معایب مخصوص به خود را برای وبسایت شما به همراه دارند، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد حجم جستجو می تواند اولیت بندی کلمات کلیدی شما را تغییر دهد و کلمه کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید که به سایت شما مزیت استراتژیک بدهد.

نکته ی مهم: تنوع داشته باشید!

مهم است که به نکته توجه کنید که کل سایت شما رنکی را برای کلمات کلیدی به همراه نمی آورد بلکه این صفحات هستند که رنک شما را افزایش می دهند. اگر توجه کرده باشد صفحه ی اصلی سایت ها و برند های مشهور رنک بسیار خوبی در بیشتر کلمات کلیدی داردند ولی برای بیشتر سایت ها اینگونه نیست. بیشتر ترافیک ارگانیک وارده به سایت از طریق صفحه هایی به جز صفحه اصلی سایت هستند. به همین دلیل غنی کردن سایت و صفحات شما با کلمات کلیدی پر ارزش بسیار مهم است.

این اصطلاحات چقدر جستجو می‌شوند؟

کشف حجم جستجو

هر چه حجم جسنجوی برای کلمه یا کلمات کلیدی دیگر بیشتر باشد، مدت زمان و زحمت بیشتری برای نیاز خواهد بود که به رنک بالا تر دست پیدا کند. این مساله بیشتر به عنوان سختی کلمه کلیدی شناخته می شود و گاها با ویژگی های SERP نیز ترکیب می شود؛ برای مثال، اگر ویژگی های SERP(مانند ویژگی اسنیپتس، نمودار دانش،‌ چرخنده ها و غیره) یک کلمه ی کلیدی را در صفحه ی نتایج، پوشش بدهد سختی کلمه ی کلیدی افزایش پیدا می کند، چون برند های بزرگ اغلب ۱۰ نتیجه ی اول کلمات کلیدی با حجم بالا را می گیرند، پس اگر جدیدا سایت خود را راه اندازی کرده اید و می خواهید با این کلمات کلیدی جایی برای خود باز کنید، تلاش شما برای پیدا کردن جایی در نتایج می تواند سال ها به طول بیانجامد.

به طور معمول، هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، تلاش و رقابت بیشتری برای پیدا کردن جایگاه مناسب در میان جستجو ها لازم است. با این حال به سمت کلمات کلیدی با جستجو کننده بسیار پایین نیز نروید چون سایت خود را با این ریسک مواجه می کنید که جستجو کننده ای وارد سایت شما نشود. بهترین کار این است که شما به دنبال کلمات کلیدی بگردید که جستجو کنده زیاد داشته باشد و رقابت برای آن کم باشد. در این صورت به راحتی می توانید جایی را برای خود در نتایج پیدا کنید. به این نوع سئو کلمه کلیدی، long-tail می گویند.

درک long tail

بنظر فوق العاده می رسد که برای کلمه ای مانند «کفش» رنک اول را بدست بیاورید مگه نه؟

کار کردن با کلمه کلیدی که ماهانه ۵۰.۰۰۰ و یا حتی ۵۰۰۰ جستجو دارد فوق العاده است، اما در واقع، این اصطلاحات جستجوی محبوب تنها بخش کوچکی را از تمام جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهند. در واقع، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا نشان دهنده ی قصد های مبهم برای آن ها است، در صورتی که این اصطلاحات را هدف بگیرید ممکن است سایت شما با بازدید کنندگانی مواجه کند که اهداف آن ها با محتوای صفحه شما مطابقت ندارد.


چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

صفحه اول گوگل برای همه کسب و کارهای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله 10 تکنیک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل معرفی شده است.

صفحه اول گوگل ، آرزوی هر مالک وب سایتی است که لینک سایت خود را در آن قرار دهد، از این رو همیشه سعی می کنند بهترین متخصصان سئو را برای دستیبابی به این هدف استخدام کنند. اما همانطور که می دانید، در هر صفحه نتایج گوگل فقط ده لینک نمایش داده می شوند و برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید کاملا اصولی مراحل سئو را بپیمایید، مخصوصا اینکه اگر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید، جز کلمات پربازدید و تک کلمه ای باشد.

برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل ، باید سایت شما براساس موتورهای جستجو بهینه شود. گوگل در چند سال الگوریتم های متعددی را معرفی کرده است که مطابق بودن با هر الگوریتم به شما کمک می کند به راحتی و در سریع ترین زمان رتبه سایت خود را افزایش داده و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل قرار بگیرید. البته باز هم تاکید می کنیم که این مساله به نوع انتخاب کلمه کلیدی شما بستگی دارد.

در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم که ده تکنیک را به شما کمک می کند تا لینک سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار بدهید، بیان کنیم.

ده تکنیک برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل

نام دامنه وب سایت

نام دامنه باید کوتاه باشد. البته همیشه این مساله امکان پذیر نیست، برای مثال سایت www.boardgamegeek.com هرچند دارای نام دامنه بلند است، اما ازنظر مفهوم کمک بسیاری می تواند به برندینگ آن کند.

اما مهمتر از کوتاه بودن نام دامنه، تطابق مفهومی آن با محتوای سایت است، یعنی استفاده از کلمات کلیدی اصلی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بتوانند علاوه بر فهمیدن موضوع صفحه، راحت تر آن را به حافظه بسپارند. امروزه موتورهای جستجو علاوه بر اینکه محتوای سایت شما را در هنگام جستجوی کاربر بررسی می کنند، دامنه را هم نیز مورد کاوش قرار می دهند. استفاده کلمات کلیدی معادل انگلیسی آن، به بهینه سازی سایت شما کمک می کند، زیرا اولین مکانی که گوگل بررسی می کند، نام دامنه است تا اگر اسپم باشد آن را نشان ندهد.

برای مثال ما در سایت سئوکار، نام یکی ازصفحه ها، https://seokar.com/news/what-is-linkedin است. در این صفحه ما در خصوص شبکه اجتماعی لینکدین توضیحاتی را ارائه کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید علاوه بر کلمه فارسی که در عناوین داخلی به کار رفته است، در نام دامنه که البته توصیه می شود خیلی کوتاه باشد، کلمات کلیدی معادل آن را نیز به کاربرده ایم. این مساله کمک بسیاری به مالکان می کند تا سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار بدهند.

متا تگ عنوان

یکی از مهمترین متاتگ در سئو که تاثیر مهمی برای قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، متاتگ عنوان یا همان title است. یکی از اولین مکان هایی که هم توسط گوگل بررسی می شود، عنوان صفحه است. عنوان صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رود. بهتر است که بین کلمات کلیدی با کاراکترهای خاصی مانند – یا | فاصله انداخته شود.

اگر این متاتگ را خالی بگذارید، گوگل براساس محتویات شما عبارت خاصی را حدس می زند و جایگزین می کند. همچنین سعی کنید بیشتر از 60 کاراکتر نشود، زیرا گوگل 512 پیکسل برای این مکان در اختصاص داده است و بیشتر از آن نیز باعث نشان دادن به صورت نقطه چین خواهد شد. البته تا 65 براساس آخرین بروزرسانی هایی که انجام شده است هم می توان استفاده کرد.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در صفحه سایت شما نشان داده نمی شود اما یکی از عوامل مهم در قرارگیری آن در صفحه اول گوگل است. این متاتگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید در آن شما بیان کنید که محتوای اصلی این سایت در مورد چه چیزی است.

طول کاراکتر این متا تگ باید که بین 70 تا 150 کاراکتر باشد و بیشتر از آن باعث نمایش آن به صورت نقطه چین خواهد بود و تاثیر منفی می تواند در رتبه شما برای قرارگیری درصفحه اول گوگل باشد. هچنین بهتر که کلمه کلیدی اصلی را دوبار در آن به کار ببرید.

تگ عنوان H1

این عنوان مقاله شماست و در بالا محتوای سایت قرار می گیرید مانند عنوان همین مقاله. این باید با متاتگ عنوان شما متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود، البته کلمه کلیدی باید در آن نوشته شود اما باید کاربرپسند باشد.

نکته خیلی مهم، این است در هر صفحه باید فقط یکبار از تگ H1 استفاده کنید و برای زیر عنوان ها به ترتیب از h2 و h3 استفاده می شود. تگ H1 به گوگل و کاربران سایت بیان می کند که محتوای سایت شما در خصوص چه چیزی است و اگر مکان متاتگ تایتل را خالی بگذارید، گوگل به صورت خودکار آن در نتایج جستجو نشان خواهد داد. در واقع یکی از تگ های اولیه و مهم در محتوای سایت که تاثیر بسزایی می تواند برای نشان دادن سایت شما در صفحه اول گوگل داشته باشد، تگ H1 است.

کلمات کلیدی داخل متن

مهمترین مساله برای افزایش رتبه سایت و قرارگیری آن در صفحه اول گوگل، استفاده مناسب ازکلمات کلیدی در متن است. چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت خیلی مهم است. استفاده بیش از حد، مورد جریمه گوگل می شود و استفاده خیلی کم هم اثری در سایت شما برای قرار گیری در صفحه اول گوگل نخواهد داشت.

محتوا حداقل باید 500 کاراکتر باشد تا گوگل آن را به عنوان یک مقاله در نظر بگیرد ولی اصولا توصیه می شود که اگر می خواهید نتیجه بهتری از گوگل دریافت کنید، تعداد کاراکترهای محتوا بهتر است بین 1200 تا 1600 باشد. همچنین، چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد و تمرکز استفاده از آن ها در پاراگراف های اولیه هرچه بیشتر باشد، بهتر است.

تگ ALT برای عکس ها

تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. این تگ به گوگل برای جستجوی عکس ها کمک می کند. هنگامی که کاربر عکسی را در قسمت image گوگل جستجو می کند، این شانس برای شما وجود دارد عکس شما در قسمت های ابتدایی نشان داده شود.

مهمترین نکته این است که حتما محتوای این تگ و عکس ها مرتبط با موضوع اصلی سایتتان باشد و همچنین کلمات کلیدی اصلی که مربوط به این مقاله است را در آن به کار ببرید. زمانی که عکسی بارگذاری نشود، این متن به جای آن نشان داده خواهد شد و از این رو باعث کمک به سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل می شود. نکته خیلی مهم این است که تگ های alt هر عکس باید با یکدیگر متفاوت باشد.

لینک های داخلی

لینک های داخلی در واقع لینک های هستند که باعث اتصال داخلی صحفات مرتبط سایت به یکدیگر می شوند. به نوعی آن ها را نوعی بک لینک به حساب می آورند اما بک لینک داخلی. نکته ای که باید در آن ها در نظر بگیرید، این است انکر تکست لینک های داخلی باید کلمه کلیدی صفحه مورد نظر باشد و همچنین ارتباط محتوایی بین صفحات ارتباط داده شده باشد. مهمترین مزیت لینک های داخلی، باعث راحت تر شدن پیمایش کاربران در سایت می شود که این میتواند تاثیر مهمی در قرارگیری سایت شما در صفحه اول گوگل باشد.

لینک های خارجی

لینک هایی هستند که شما به دیگر سایت ها می دهید یا از دیگر سایت ها دریافت می کنید. تاثیر این لینک ها برای صفحه اول گوگل به مراتب خیلی مهمتر از لینک های داخلی است، مخصوصا اینکه اگر از شبکه های اجتماعی باشد. هرچه محتوای سایت شما مناسب باشد، شانس دریافت لینک های خارجی به سایت شما بیشتر خواهد بود.

سرعت سایت

سرعت سایت از عوامل مهمی است که نقش تعیین کننده در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد. حتی اگر تمامی موارد به خوبی رعایت شود اما سرعت بارگذاری سایت بالا باشد، نتیجه منفی برروی رتبه شما خواهد داشت. سرعت بارگذاری زیاد نه تنها تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد، بلکه باعث ترک کاربران خواهد شد. حتی تاخیر 1 ثانیه ای در بارگذاری، نتیجه به مراتب منفی خواهد داشت.

نقشه سایت

این نکته را در نظر داشته باشید که شما سایت خود را برای موتورهای جستجو اول از همه باید بهینه کنید و این کار به خوبی انجام نمی شود مگر با داشته یک نقشه سایت که به آن ها نقشه کلی مسیر پیمایش را معرفی کنید.

از این رو نقشه سایت باید واضح، قابل خوانا و به روز باشد و هر تغییری که در سایت لحاظ می کنید سریعا در فایل sitemap به روز شود و قرار گیرد. داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر درسایت شما پیمایش کرده و ازاین رو در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.


چرا سئو برای کسب و کارها اهمیت دارد

هر نوع کسب و کار یا وبسایتی داشته باشید، قطعا افزایش ترافیک آن یکی از اصلی ترین خواسته های شماست. یکی از دلایلی که سئو اهمیت ویژه پیدا میکند برآورده کردن همین خواسته است.در این پست می خواهیم با این موضوع که چرا سئو برای کسب و کار اهمیت دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم.

هر چه وبسایت در یک کلیدواژه رتبه بهتری بگیرد، ترافیک بیشتری کسب خواهد کرد. طبق مطالعات، لینک اول گوگل به طور میانگین ۲۷٫۵ % از کلیک های هر واژه را به خود اختصاص می دهد. این بدین معنی است که طبق آمارها اگر شما در کلید واژه ای موفق به کسب جایگاه لینک اول گوگل شوید، از هر ۱۰۰ دفعه ای که برای آن کلمه سرچ می شود، ۲۷-۲۸ بازدید از سایت شما صورت خواهد گرفت. هرچه رتبه کسب شده پایین تر باشد میزان کاهش نرخ بازدید چشمگیرتر است.

۱.دیده شدن بهتر در فضای آنلاین

هرچه وبسایت شما به ازای کلمات کلیدی بیشتری رتبه دار باشد و هرچه رتبه های کسب بالاتر باشند، احتمال دیده شدن وبسایت شما توسط مشتریان بالقوه بالاتر می رود. بر اساس آمار، برای اینکه مشتری برند شما را به خاطر بیاورد، باید بین ۵-۷ بار تحت تاثیر برند شما قرار گیرد. سئو (SEO) واقعا همان چیزی است که برای بهتر دیده شدن در میان نتایج موتورهای جستجو و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان نیاز دارید.

۲.افزایش اعتبار و اعتماد به برند

وبسایتهایی که در نتایج موتورهای جستجو در رتبه های بالاتر صفحه گوگل قرار میگیرند از دید مشتری دارای اعتبار بیشتری هستند و مشتریان بهتر به آنها اعتماد می کنند. ۹۸% جستجوکنندگان در اینترنت، شرکت یا محصولی را انتخاب میکنند که در صفحه اول لیست نتایج قرار دارد.

زیرا افراد احساس می کنند نتایجی که در بالاتر نشان داده می شوند نتایج بهتری هستند. امروزه همه دنبال هر چیزی که باشند آن را در گوگل جستجو میکنند و اگر وبسایت شما بتواند در جستجوی انجام شده در لینک های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد، وبسایتی معتبر تلقی می شود.

۳.برندینگ

احتمال اینکه وقتی مشتریان در جستجوی کالا یا خدماتی هستند مستقیما اسم برند شما را جستجو کنند کم است، مگر اینکه از شرکت های بسیار شاخص در صنعت و بازار خود باشید. اگر مشتریان شروع به جستجو کنند و ببینند برند شما همیشه بین تاپ لینک های صفحه است، شما عمده راه را در ساخت ارزش ویژه برندتان طی کرده اید.

۴.نرخ بازگشت سرمایه بیشتر

بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط مجله Search Engine، نرخ  موفقیت و انعقاد قرارداد در مواردی که از طریق سئو به کسب و کار شما جذب شده اند ۱۴٫۶ % است، درحالی که خروجی موفق دیگر روش ها (مانند ایمیل مستقیم، تبلیغات چاپی و …) ۱٫۷% است.

۵.بررسی رفتار مشتریان و کاربران

سئو امکانی قدرتمند است، زیرا معیارهای زیادی فراهم می آورد که می توانند جزئیات بیشتری درباره بازدیدکنندگان وبسایتتان به شما بگویند. شما نه تنها می توانید مشخصات جمعیت شناختی، علایق، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی درباره وسیله ای که با آن در حال کار هستند بدست آورید، بلکه می توانید با بررسی اینکه مشتری شما چه کلیدواژه های دیگری را در گوگل جستجو کرده است به اطلاعات ارزشمندی از اینکه در چه مرحله ای از تصمیم گیری است دست پیدا کنید.

۶.هزینه کمتر Seo نسبت به دیگر روش ها

ترافیک حاصل از بهینه سازی موتور جستجو رایگان است. اینکه قادر باشید به طور مداوم ترافیک هدفمند به وبسایتتان جذب کنید بدون شک فروش شما را افزایش خواهد داد و از آنجا که این کار خرجی ندارد، هزینه کسب مشتری برای شما کاهش خواهد یافت. بدین ترتیب بازده و سودآوری کسب و کار شما بهبود می یابد

۷.ترافیک ورودی کاملا هدفمند

مزیت بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نسبت به دیگر روش های بازاریابی این است که برای شما جریان قابل ملاحظه ای از ترافیکی هدفمند ایجاد می کند. توانایی به نمایش در آمدن در صفحه اول نتایج گوگل برای کالا یا سرویس خاصی که ارائه میدهید بسیار ارزشمند است. کاربر آنلاین می شود، کلمه ای مرتبط با کسب و کار و خدمات شما تایپ می کند و بر روی لینک های نمایش داده شده در صفحه نتایج کلیک می کند.

اینجاست که مخاطب جذب شده بسیار هدفمندتر از حالتی است که شخص از طریق تبلیغ تلویزیونی یا کمپین های تبلیغات ایمیلی با شما آشنا شده باشد، زیرا آنها به گونه ای فعال و پویا به دنبال راه حلی برای موضوعی که در ذهن دارند هستند و شما جواب سوال هستید..


مراحل ایجاد یک سایت محبوب Google از نظر سئو

۱- به بازدیدکنندگان اطلاعاتی که می خواهند ارائه دهید
ارائه مطالب با کیفیت در صفحات خود، به ویژه صفحه اصلی شما. این مهمترین کاری است که باید انجام دهیم. اگر صفحات شما حاوی اطلاعات مفید باشند، محتوای آنها تعداد زیادی بازدید کننده را جذب خواهد کرد و وبسایت ها را برای پیوند به سایت شما جذب می کند. در ایجاد یک سایت مفید ، اطلاعاتی را بنویسید که به وضوح و دقیق موضوع شما را توصیف کند.

۲-اطمینان حاصل کنید که سایت های دیگر به شما پیوند دارند
لینک ها به خزنده های گوگل کمک می کنند تا سایت شما را پیدا کنند و می توانند جایگاه سایت شما  را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهند.

وقتی نتایج را برای جستجوی جستجو می کنید،  Google از تکنیک های متداول متن استفاده می کند تا صفحه هایی را نشان دهد که هم مهم و هم مرتبط با جستجو هستند. گوگل تفسیر یک پیوند از صفحه A به صفحه B را به عنوان یک رای توسط صفحه A برای صفحه B تفسیر می کند.
به یاد داشته باشید که الگوریتم های گوگل می توانند پیوندهای طبیعی را از لینک های غیر طبیعی تشخیص دهند. لینک های طبیعی به سایت شما به عنوان بخشی از ماهیت دینامیک وب ، زمانی که سایت های دیگر محتوای شما را با ارزش و برای بازدید کننده خود مفید می دانند، توسعه می یابند . فقط لینک های طبیعی برای رتبه بندی سایت شما مفید هستند.

۳-سایت خود را به راحتی قابل دسترس کنید
ساخت سایت با ساختار پیوند منطقی به شکلی که هر صفحه از حداقل یک پیوند متنی ایستا برخوردار باشد.
برای بررسی سایت خود از یک مرورگر متن مانند Lynx استفاده کنید. اکثر عنکبوت ها سایت شما را مشابه  Lynx می بینند. ویژگی هایی مانند جاوا اسکریپت، کوکی ها، شناسه های جلسه، فریم ها، DHTML، یا Macromedia Flash از دیدن کل سایت شما در یک مرورگر متن جلوگیری می کنند، که ممکن است عنکبوت ها آنها را خالی کنند.

۴-کارهایی که باید از انجام آنها اجتناب کرد
صفحه خود را با لیستی از کلمات کلیدی پر نکنید .

اگر سایت شما حاوی صفحات، پیوندها یا متن هایی است که شما قصد دیده شدن آن را ندارید،آنها را از دسترس خارج کنید چرا که این پیوندها و صفحات google را فریب می دهد و ممکن است سایت شما را نادیده بگیرد.

برخی از شرکت ها ادعا می کنند که رتبه سایت شما را در نتایج جستجو گوگل تضمین می کنند. در حالی که فقط می توانند محتوای سایت شما را بهبود ببخشند، استفاده از دیگر تاکتیک های فریب دهنده برای گمراه کردن موتورهای جستجو می تواند سایت شما را در فهرست ممنوع گوگل قرار دهد .

برای نمایش محتوا یا لینک ها از تصاویر استفاده نکنید. خزنده گوگل متن موجود در گرافیک را تشخیص نمی دهد. از تگ  ALT تصاویر استفاده کنید اگر محتوای اصلی و کلمات کلیدی در صفحه شما نمی توانند در قالب HTML معمولی قرار گیرد.

چندین نسخه از یک صفحه را در زیر URL های مختلف ایجاد نکنید. بسیاری از سایت ها فقط نسخه های متنی و چاپی صفحات را ارائه می دهند که دارای محتوای مشابه با صفحات غنی گرافیکی مرتبط هستند. اگر سایت شما دارای محتوای یکسان است که از طریق URL های مختلف می توان به آن دسترسی پیدا کرد، از اینکار اجتناب کنید


چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

تشخیص اینکه چگونه سایت درصفحه اول گوگل قرار بگیرد ممکن است که یک کار پیچیده و سخت بنظربرسد .

گوگل از ابزار و الگوریتم های بسیاری که به طور مرتب به روز می شوند برای تعیین موقعیت نمایش وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند.

در ادامه برخی از مراحل ساده که موجب می شود یک وب سایت در بالای نتایج جستجو رتبه بندی گوگل قرار گیرد را شرح می دهیم .

گام اول : تغییر محتوی بسمت بهینه سازی

ایجاد محتوای با کیفیت و دسته اول بهترین کاری است که برای بهبود رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجوی گوگل می توانید انجام دهید.

  • در صورت امکان می توانید یک طراح حرفه ای را برای ایجاد صفحه خود بکار ببرید .
  • همچنین باید بر کیفیت متن متمرکز شوید. گوگل متن های زیاد که با دستور زبان و املای صحیح نوشته شده اند را دوست دارد .
  • محتوی باید دقیقا همان چیزی باشد که مردم هنگام خواندن صفحات سایت شما می خواهند دنبال کنند
محتوای اصلی را تولید یا ایجاد کنید.
  • از درج مطالب تکراری در صفحات مختلف سایت خود اجتناب کنید و همچنین محتوای سایت  دیگری در سایت خود کپی نکنید .
  • این چیزی است که شما را به دام می اندازد ، رباتهای Google تمامی این نکات را چک می کنند . پس فقط روی ایجاد محتوای با کیفیت و دست اول تمرکز کنید
  • ترکیب متن و تصاویر مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است ، همچنین گوگل تصاویر را می بیند ، بنابراین کیفیت تصویر نقش مهمی ایفا می کند!).
  • تصاویری را پیدا کنید که با متن شما مطابقت دارد و به خوانایی متن کمک می کند .
  • تصاویر را سرقت نکنید! این می تواند به رتبه شما  آسیب برساند.

گام دوم : تغییر کد به سمت بهینه سازی ساختار و کدنویسی سایت

یک نام دامنه خوب را انتخاب کنید :
  • اگر بتوانید اینکار را انجام دهید، کلید واژه اصلی خود را در نام دامنه به عنوان اولین کلمه قرار داده اید .
  • برای ارتقاء رتبه بندی، اگر شما یک کسب و کار محلی دارید، می توانید از یک دامنه سطح بالا کشور (دامنه سطح بالا ایران مانند IR ) استفاده کنید.
  • شما برای جستجو در منطقه خود پاداش خواهید گرفت، اما انجام این کار به جستجوی شما در خارج از کشور آسیب خواهد رساند.
  • البته این مهم نیست چون کسب و کار شما محلی است. حداقل، از کلمات جایگزین با اعداد اجتناب کنید و از استفاده از یک زیر دامنه اجتناب کنید.
  • این موضوع در مورد زیر صفحات نیز صادق است. از URLS توصیفی و معتبر برای هر صفحه وب استفاده کنید. به جای استفاده از نام عمومی مانند «صفحه ۱» به صفحات نام بدهید.
  • همچنین استفاده از کلمات کلیدی در زیر دامنه به نفع شما کار می کنند. به عنوان مثال، اگر شما بخشی از سایت خود را که برای عمده فروشی است، از یک آدرس مانند “محصولات غذایی و عمده فروشی” استفاده کنید.

از توصیف استفاده کنید.

  •  کد وب سایت به شما اجازه می دهد برای تصاویر و صفحات توصیف نامرئی اضافه کنید و سعی کنید حداقل یک کلمه کلیدی را در متن توصیف قرار دهید.
  • داشتن یک کلمه کلیدی در همه توصیف ها به رتبه بندی شما کمک خواهد کرد.
  • اگر نمی دانید چگونه اینکار را انجام دهید،از طراح وب سایت خود کمک بگیرید.

از هدرها استفاده کنید . 

  •  هدر یا سرصفحه بخش دیگری از محتوی متنی سایت شما است .
  • از سرصفحات استفاده کنید و سعی کنید حداقل یک کلمه کلیدی را در متن آنها قرار دهید.
  • داشتن یک هدر در هر محتوی به رتبه بندی سایت شما کمک خواهد کرد. اگر نمی دانید چگونه اینکار را انجام دهید،از طراح وب سایت خود کمک بگیرید.

گام سوم : عضویت در انجمن ها

برای ایجاد لینک های با کیفیت کار کنید .

  • لینک برگشتی که وب سایت دیگر، ترجیحا سایتی که بازدید بیشتری از سایت شما داشته باشد، به صفحه شما پیوند می دهد. وب سایت هایی را که همانند شما هستند را پیدا کنید و ببینید آیا مایل هستند که با شما تبادل لینک انجام دهند .
  • شما همچنین می توانید با وبلاگ های مربوطه تماس بگیرید و در مورد پست های مهمان بپرسید و فرصتی دیگر برای پیوند به سایت خود ایجاد کنید.
  • به خاطر داشته باشید که باید این لینک ها با کیفیت باشند. گوگل می تواند این تفاوت را بفهمد و برای آن مهم است که از کجا لینک به شما شده است .

به قطار رسانه های اجتماعی برسید.

  • رسانه های اجتماعی مانند سهام و گوگل به سهام بیش از هر زمان دیگری در این روزه به ویژه با موضوعاتی که با سایت شما مرتبط هستند، پاداش می دهند.
  • به این معنی که شما باید حسابهای رسانه اجتماعی ایجاد کنید و سعی کنید یک پایگاه پیروان ایجاد کنید که صفحات شما را دوست داشته و با دوستان خود به اشتراک میگذارند. “به یاد داشته باشید ترفند این است که نباید هدر رفت”
  • با مشتریان خود آنلاین ارتباط برقرار کنید به طوری که آنها احساس ارزش کنند . سعی کنید به نظرات پاسخ دهید و با این پاسخ از مشتریان قدردانی کنید.
فعال بودن در جامعه آنلاین :
  • به طور منظم وب سایت خود را به روز کنید. گوگل سایت هایی را که به طور منظم نگهداری و به روز رسانی می کنند ، دریافت می کند. این به این معنی است که اگر از سال ۲۰۰۵ وب سایت خود را نادیده گرفتید، در جستجوی گوگل جایگاهی ندارید .
  • راه های کوچک برای به روز رسانی سایتتان پیدا کنید: قیمت های جدید، پست های خبری هر چند وقت،عکس هایی از وقایع و غیره
  • برای به روز شدن به آخرین رویه ها ، در وب سایت خود اقدام کنید. از ابزارهای رایگان آنلاین برای به روز رسانی وب سایت خود به طور منظم استفاده کنید.

گام چهارم :  استفاده از Google

یاد بگیرید که از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  •  کلمات کلیدی قدرتمند ترین ابزار گوگل برای صاحبان وب سایت ها هستند.
  • AdSense یک ابزار در وب سایت گوگل است. به صورت رایگان، شما مجاز به جستجو و پیدا کردن آنچه که بیشتر مردم دنبال آن هستند ، می باشید .
  • به عنوان مثال، برای کارخانه نوشیدنی شما، اصطلاح کارخانه نوشیدنی را جستجو کنید (با استفاده از هر فیلتری که فکر میکنید لازم باشد).
  • روی برگه پیشنهادهای کلمات کلیدی کلیک کنید و آن به شما خواهد گفت که اغلب مردم در جستجوی عبارت در چه سطحی از رقابت هستند، و پیشنهاد برخی از گزینه های است که اغلب جستجو می شود.

یاد بگیرید که از گوگل Trends استفاده کنید.

  • Google Trends به طور خاص به شما می گوید که چگونه تغییر در یک موضوع در طول زمان تاثیر می گذارد.
  • مدت زمان را جستجو کنید و ماهها را در نمودار ببینید که می توانید اوج خود را انتظار داشته باشید.
  • صاحبان وب سایت های هوشمند می توانند حدس بزنند کی جایگاهشان افزایش می یابد و راهی برای رویارویی با آن پیدا می کنند .

تاثیر محتوا بر سئو - تعداد و کیفیت مطالب سایت

محتوای وب سایت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بهینه سازی و سئو سایت می‎باشد بطوریکه هر میزان که محتوای سایت جذابتر و باکیفیت تر باشد، رتبه سئوی بهتری نصیب وب سایت می‎شود. محتوای سایت می‌تواند برگه برنده آن در میان رقیبانش باشد. الگوریتم‌های گوگل، یک نکته مشترک دارند و آن هم بررسی محتوای وب سایت‌ها است. سایت‌هایی که به لحاظ داشتن محتوا، غنی‌تر بوده و اطلاعات جامع‌تری دارند، در لیست برترین سایت‌های گوگل می‌باشند.

کیفیت محتوا نقش زیادی بر بهینه سازی وب سایت دارند زیرا از نظر موتورهای جستجو کیفیت محتوا بالاترین ضریب اهمیت را دارند. کپی برداری مطالب از سایت‎ها‎ی دیگر و قرار دادن آن در سایت، یکی از عواملی است که محتوا را بی‎اصالت می‎کند. موتورهای جستجو از برخورد با مطالب تکراری به همان اندازه اذیت می‎شوند که ما از شنیدن حرف‎ها‎ی تکراری رنج می‎بریم. موتورهای جستجو به سهولت متون کپی شده را تشخیص می‎دهند و آن را بی ارزش می‎دانند. با ارزش بودن محتوای سایت فاکتور مهمی در افزایش رتبه سایت به شمار می‎رود.

همچنین موتورهای جستجو در هنگام مواجه با تگ‎ها‎ و عناوین تکراری در محتوای سایت، کل محتوا را تکراری تشخیص می‎دهند. هنگامی که محتوای سایت را آماده می‎کنید باید قبل از این که آن را در سایت بارگذاری نمایید، با استفاده از سایت copyscape.com از تکراری نبودن آن مطمئن شوید و سپس آن را در سایت قرار دهید. همچنین می‎توانید آدرس سایت خود را در گوگل به صورت site,example.com وارد کنید، در این صورت تمام محتوای تکراری سایت را می‎توانید توسط عبارت supplemental Index مشاهده کنید.

 

ویژگی‎ها‎ی محتوای بهینه و مناسب از نظر سئو عبارت است از:

۱-محتوا با کیفیت و بدور از اطناب‎ها‎ی مبهم باشد

محتوایی که در درون وب سایت قرار می‎گیرد باید با موضوع و کلمات مرتبط باشد تا سئوی وب سایت انجام شود. موتورهای جستجو رتبه‎ها‎ی بالا را به وب سایتهایی می‎دهند که محتوای کاربر پسند ایجاد کنند. یکی از انواع محتوا، مقالات نوشتاری است که وجود تعداد ۱۵۰۰ کلمه برای هر مقاله  می‎تواند در بالا بردن رتبه سایت موثر واقع شود. نداشتن غلط املایی و دستوری یکی از نکاتی است که باید در تهیه محتوا رعایت شود.

 

۲-محتوا متناسب با نیازهای کاربران اینترنتی باشد

یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر موتورهای جسستجو به آن می‎پردازند، مشخص کردن موضوعات مهمی است که کاربران در طی یک سال به آن می‎پردازند. به عبارت دیگر، در پایان سال میلادی، گوگل لیستی از مهمترین موضوعاتی که توسط کاربران جستجو می‎شود را منتشر می‎کند. مطالعه این لیست می‎تواند در انتخاب موضوع و کلمات کلیدی مفید باشد. همچنین برای شناخت کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند می‎توان از دو ابزار گوگل ادوردز و گوگل ترندز استفاده کرد.

 

۳-در محتوای کلمات کلیدی مهم بکار رفته باشد

برای بهینه سازی وب سایت نباید یک موضوع و یا چندین کلمه کلیدی را در چندین صفحه به کار برد. به بیان روشنتر، شباهت چندین صفحه، رتبه وب سایت را تنزل می‎دهد. همچنین سایت به duplicate دچار می‎شود. مطالب و محتواهای وب سایت باید با عنوان و کلید واژه‎ها‎ی متعدد انتخاب شوند.

 

۴-محتوا باید بتواند با مخاطبین وب سایت تعامل برقرار کند

به هر میزان که محتوای وب سایت جذاب تر باشد، بازدیدکننده بیشتری را به خود می‎کند. استفاده از خلاصه محتوا در کمپین‎ها‎ی شبکه اجتماعی می‎تواند به افزایش بازدیدکننده کمک کند. خلاصه ای که از محتوا تهیه می‎شود باید قابلیت برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشد و در عین حال وی را برای خواندن متن کامل ترغیب نماید.

 

۵-محتوا باید متناسب با نیاز روز باشد.

داشتن اطلاعات کافی در مورد دنیای اطراف می‎تواند به محتواهایی متناسب با نیاز روز بینجامد. به این معنا که برخی از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرف خود را از دست می‎دهند. از سوی دیگر علوم و اطلاعات در حال به روز رسانی و تغییرات می‎باشند. از این جهت محتواها نیز باید پا به پای علم جدید نوشته شوند.


مشاهده نمونه کارها
شارژ گوگل ads