شماره ثبت :531911
مرزداران،خیابان ابراهیمی،برج الوند،طبقه 7 ، واحد 707
44259688-44259611
09122031998
info@apadanaweb.com
info@apweb.ir

کلمات کلیدی چیست؟ پیشنهاد جهت یافتن بهترین کلمات سئو سایت

کلمات کلیدی چیست؟ پیشنهاد جهت یافتن بهترین کلمات سئو سایت

در این مقاله آموزشی سئو می خواهیم تعیین کنیم چه کلمات کلیدی استراتژیکی، محتوای سایت شما هدف قرار می دهد و چگونه محتوایی را آماده کنیم که هم کاربران و هم موتور های جستجو را راضی نگه دارد.

تحقیقات کلمه کلیدی

درک کنید که مخاطبان شما چه چیزی را می‌خواهند پیدا کنند.

قدرتِ تحقیق در مورد کلمات کلیدی در نحوه‌ی فهمیدن هر چه بهتر هدف بازار است و اینکه بفهمید کاربران چگونه برای محصولات، سرویس و محتوای شما جستجو می کنند، نهفته اند.

تحقیقات در مورد کلمات کلیدی اطلاعات جستجوی خاصی را برای شما فراهم می کند که می توانید به سوال هایی مانند سوالات زیر پاسخ بدهید.

  • مردم چه چیزی را جستجو می کنند؟
  • چند نفر آن را جستجو می کند؟
  • در چه قالبی(فرمت) آن را می خواهند؟

در این فصل، شما ابزار ها و استراتژي هایی را خواهید آموخت که این اطلاعات را پوشش دهد و همچنین تاکتیک هایی که به شما یاد می دهند که از کلمات کلیدی ضعیف دوری کنید و محتوای قویی را بتوانید تولید کنید. زمانی که شما فهمیدید که مخاطبان شما چگونه برای محتوای شما جستجو می کنند آن وقت دنیای جدید از استراتژي های سئو را خواهید آموخت.

مردم به دنبال چه اصلاحاتی می گردند؟

شما ممکن است که بدانید چه کاری را انجام می دهید، اما مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات و اطلاعاتی که شما فراهم می کنید می گردند؟ جواب دادن به این سوال اولین مهمترین قدم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است.

کشف کلمات کلیدی

ممکن است تعدادی کلمات کلیدی در ذهن داشته باشید که می خواهید در سایت خود برای آن ها رنکی دریافت کنید. کلماتی مانند محصولات، خدمات یا موضع هایی که سایت شما به آن مربوط است، خوب برای شروع از همین ها اطلاعات استفاده می کنیم، شما می توانید از ابزار های رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. همچنین بهتر است که حجم کلمات کلیدی مشابه و کاربرانی که به دنبال آن ها می گردند(حجم جستجو برای کلمه کلیدی مشابه) را در نظر داشته باشید، در قسمت های بعد بیشتر به آن می پردازیم اما در مرحله ی کشف، این کار می تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام کلمه ی کلیدی مشهور تر و بیشتر توسط کاربران استفاده می شود.

زمانی که کلمه ی کلیدی خود را درون موتور جستجو قرار دادید، شما کلمات کلیدی جدید، سوالات متداول و موضوعات جدیدی را برای محتوای خود پیدا می کنید که ممکن است به آن ها فکر نکرده باشید و به فکری پوشش دادن آن ها نیز بکنید.

برای نمونه بیاید از گل‌ فروش هایی که در مراسم عروسی تخصص دارند استفاده کنیم.

تایپ «عروسی» و «گل فروشی» در یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی ممکن است به کشف عبارت های بسیار مرتبط و جستجو شده ای مانند کلمات زیر بیانجامد:

  • دسته گل عروس
  • گل عروسی
  • فروش گل عروسی

شما در فرآیند کشف کلمات کلیدی مرتبط برای محتوا، ممکن است متوجه شوید که حجم جستجو برای کلمات کلیدی می تواند بسیار متفاوت باشد. شما قطعا می خواهید عنوان هایی را در محتوای خود قرار دهید که مخاطبان و مشتریان آن را جستجو می کنند. در بعضی موارد بهتر است که کلمات کلیدی به جستجوی کم را نیز هدف قرار بدهید چون رقابت در این قسمت راحت تر از رقابت با کلمات کلیدی با جستجوی بالا است.

از آن جایی که کلمات کلیدی با رقابت بالا و پایین مزایای  و معایب مخصوص به خود را برای وبسایت شما به همراه دارند، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد حجم جستجو می تواند اولیت بندی کلمات کلیدی شما را تغییر دهد و کلمه کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید که به سایت شما مزیت استراتژیک بدهد.

نکته ی مهم: تنوع داشته باشید!

مهم است که به نکته توجه کنید که کل سایت شما رنکی را برای کلمات کلیدی به همراه نمی آورد بلکه این صفحات هستند که رنک شما را افزایش می دهند. اگر توجه کرده باشد صفحه ی اصلی سایت ها و برند های مشهور رنک بسیار خوبی در بیشتر کلمات کلیدی داردند ولی برای بیشتر سایت ها اینگونه نیست. بیشتر ترافیک ارگانیک وارده به سایت از طریق صفحه هایی به جز صفحه اصلی سایت هستند. به همین دلیل غنی کردن سایت و صفحات شما با کلمات کلیدی پر ارزش بسیار مهم است.

این اصطلاحات چقدر جستجو می‌شوند؟

کشف حجم جستجو

هر چه حجم جسنجوی برای کلمه یا کلمات کلیدی دیگر بیشتر باشد، مدت زمان و زحمت بیشتری برای نیاز خواهد بود که به رنک بالا تر دست پیدا کند. این مساله بیشتر به عنوان سختی کلمه کلیدی شناخته می شود و گاها با ویژگی های SERP نیز ترکیب می شود؛ برای مثال، اگر ویژگی های SERP(مانند ویژگی اسنیپتس، نمودار دانش،‌ چرخنده ها و غیره) یک کلمه ی کلیدی را در صفحه ی نتایج، پوشش بدهد سختی کلمه ی کلیدی افزایش پیدا می کند، چون برند های بزرگ اغلب ۱۰ نتیجه ی اول کلمات کلیدی با حجم بالا را می گیرند، پس اگر جدیدا سایت خود را راه اندازی کرده اید و می خواهید با این کلمات کلیدی جایی برای خود باز کنید، تلاش شما برای پیدا کردن جایی در نتایج می تواند سال ها به طول بیانجامد.

به طور معمول، هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، تلاش و رقابت بیشتری برای پیدا کردن جایگاه مناسب در میان جستجو ها لازم است. با این حال به سمت کلمات کلیدی با جستجو کننده بسیار پایین نیز نروید چون سایت خود را با این ریسک مواجه می کنید که جستجو کننده ای وارد سایت شما نشود. بهترین کار این است که شما به دنبال کلمات کلیدی بگردید که جستجو کنده زیاد داشته باشد و رقابت برای آن کم باشد. در این صورت به راحتی می توانید جایی را برای خود در نتایج پیدا کنید. به این نوع سئو کلمه کلیدی، long-tail می گویند.

درک long tail

بنظر فوق العاده می رسد که برای کلمه ای مانند «کفش» رنک اول را بدست بیاورید مگه نه؟

کار کردن با کلمه کلیدی که ماهانه ۵۰.۰۰۰ و یا حتی ۵۰۰۰ جستجو دارد فوق العاده است، اما در واقع، این اصطلاحات جستجوی محبوب تنها بخش کوچکی را از تمام جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهند. در واقع، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا نشان دهنده ی قصد های مبهم برای آن ها است، در صورتی که این اصطلاحات را هدف بگیرید ممکن است سایت شما با بازدید کنندگانی مواجه کند که اهداف آن ها با محتوای صفحه شما مطابقت ندارد.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
26 + 9 =


مشاهده نمونه کارها
شارژ گوگل ads