شماره ثبت :531911
مرزداران،خیابان ابراهیمی،برج الوند،طبقه 7 ، واحد 707
44259688-44259611
09122031998
info@apadanaweb.com
info@apweb.ir

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

تشخیص اینکه چگونه سایت درصفحه اول گوگل قرار بگیرد ممکن است که یک کار پیچیده و سخت بنظربرسد .

گوگل از ابزار و الگوریتم های بسیاری که به طور مرتب به روز می شوند برای تعیین موقعیت نمایش وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند.

در ادامه برخی از مراحل ساده که موجب می شود یک وب سایت در بالای نتایج جستجو رتبه بندی گوگل قرار گیرد را شرح می دهیم .

گام اول : تغییر محتوی بسمت بهینه سازی

ایجاد محتوای با کیفیت و دسته اول بهترین کاری است که برای بهبود رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجوی گوگل می توانید انجام دهید.

  • در صورت امکان می توانید یک طراح حرفه ای را برای ایجاد صفحه خود بکار ببرید .
  • همچنین باید بر کیفیت متن متمرکز شوید. گوگل متن های زیاد که با دستور زبان و املای صحیح نوشته شده اند را دوست دارد .
  • محتوی باید دقیقا همان چیزی باشد که مردم هنگام خواندن صفحات سایت شما می خواهند دنبال کنند
محتوای اصلی را تولید یا ایجاد کنید.
  • از درج مطالب تکراری در صفحات مختلف سایت خود اجتناب کنید و همچنین محتوای سایت  دیگری در سایت خود کپی نکنید .
  • این چیزی است که شما را به دام می اندازد ، رباتهای Google تمامی این نکات را چک می کنند . پس فقط روی ایجاد محتوای با کیفیت و دست اول تمرکز کنید
  • ترکیب متن و تصاویر مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است ، همچنین گوگل تصاویر را می بیند ، بنابراین کیفیت تصویر نقش مهمی ایفا می کند!).
  • تصاویری را پیدا کنید که با متن شما مطابقت دارد و به خوانایی متن کمک می کند .
  • تصاویر را سرقت نکنید! این می تواند به رتبه شما  آسیب برساند.

گام دوم : تغییر کد به سمت بهینه سازی ساختار و کدنویسی سایت

یک نام دامنه خوب را انتخاب کنید :
  • اگر بتوانید اینکار را انجام دهید، کلید واژه اصلی خود را در نام دامنه به عنوان اولین کلمه قرار داده اید .
  • برای ارتقاء رتبه بندی، اگر شما یک کسب و کار محلی دارید، می توانید از یک دامنه سطح بالا کشور (دامنه سطح بالا ایران مانند IR ) استفاده کنید.
  • شما برای جستجو در منطقه خود پاداش خواهید گرفت، اما انجام این کار به جستجوی شما در خارج از کشور آسیب خواهد رساند.
  • البته این مهم نیست چون کسب و کار شما محلی است. حداقل، از کلمات جایگزین با اعداد اجتناب کنید و از استفاده از یک زیر دامنه اجتناب کنید.
  • این موضوع در مورد زیر صفحات نیز صادق است. از URLS توصیفی و معتبر برای هر صفحه وب استفاده کنید. به جای استفاده از نام عمومی مانند «صفحه ۱» به صفحات نام بدهید.
  • همچنین استفاده از کلمات کلیدی در زیر دامنه به نفع شما کار می کنند. به عنوان مثال، اگر شما بخشی از سایت خود را که برای عمده فروشی است، از یک آدرس مانند “محصولات غذایی و عمده فروشی” استفاده کنید.

از توصیف استفاده کنید.

  •  کد وب سایت به شما اجازه می دهد برای تصاویر و صفحات توصیف نامرئی اضافه کنید و سعی کنید حداقل یک کلمه کلیدی را در متن توصیف قرار دهید.
  • داشتن یک کلمه کلیدی در همه توصیف ها به رتبه بندی شما کمک خواهد کرد.
  • اگر نمی دانید چگونه اینکار را انجام دهید،از طراح وب سایت خود کمک بگیرید.

از هدرها استفاده کنید . 

  •  هدر یا سرصفحه بخش دیگری از محتوی متنی سایت شما است .
  • از سرصفحات استفاده کنید و سعی کنید حداقل یک کلمه کلیدی را در متن آنها قرار دهید.
  • داشتن یک هدر در هر محتوی به رتبه بندی سایت شما کمک خواهد کرد. اگر نمی دانید چگونه اینکار را انجام دهید،از طراح وب سایت خود کمک بگیرید.

گام سوم : عضویت در انجمن ها

برای ایجاد لینک های با کیفیت کار کنید .

  • لینک برگشتی که وب سایت دیگر، ترجیحا سایتی که بازدید بیشتری از سایت شما داشته باشد، به صفحه شما پیوند می دهد. وب سایت هایی را که همانند شما هستند را پیدا کنید و ببینید آیا مایل هستند که با شما تبادل لینک انجام دهند .
  • شما همچنین می توانید با وبلاگ های مربوطه تماس بگیرید و در مورد پست های مهمان بپرسید و فرصتی دیگر برای پیوند به سایت خود ایجاد کنید.
  • به خاطر داشته باشید که باید این لینک ها با کیفیت باشند. گوگل می تواند این تفاوت را بفهمد و برای آن مهم است که از کجا لینک به شما شده است .

به قطار رسانه های اجتماعی برسید.

  • رسانه های اجتماعی مانند سهام و گوگل به سهام بیش از هر زمان دیگری در این روزه به ویژه با موضوعاتی که با سایت شما مرتبط هستند، پاداش می دهند.
  • به این معنی که شما باید حسابهای رسانه اجتماعی ایجاد کنید و سعی کنید یک پایگاه پیروان ایجاد کنید که صفحات شما را دوست داشته و با دوستان خود به اشتراک میگذارند. “به یاد داشته باشید ترفند این است که نباید هدر رفت”
  • با مشتریان خود آنلاین ارتباط برقرار کنید به طوری که آنها احساس ارزش کنند . سعی کنید به نظرات پاسخ دهید و با این پاسخ از مشتریان قدردانی کنید.
فعال بودن در جامعه آنلاین :
  • به طور منظم وب سایت خود را به روز کنید. گوگل سایت هایی را که به طور منظم نگهداری و به روز رسانی می کنند ، دریافت می کند. این به این معنی است که اگر از سال ۲۰۰۵ وب سایت خود را نادیده گرفتید، در جستجوی گوگل جایگاهی ندارید .
  • راه های کوچک برای به روز رسانی سایتتان پیدا کنید: قیمت های جدید، پست های خبری هر چند وقت،عکس هایی از وقایع و غیره
  • برای به روز شدن به آخرین رویه ها ، در وب سایت خود اقدام کنید. از ابزارهای رایگان آنلاین برای به روز رسانی وب سایت خود به طور منظم استفاده کنید.

گام چهارم :  استفاده از Google

یاد بگیرید که از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  •  کلمات کلیدی قدرتمند ترین ابزار گوگل برای صاحبان وب سایت ها هستند.
  • AdSense یک ابزار در وب سایت گوگل است. به صورت رایگان، شما مجاز به جستجو و پیدا کردن آنچه که بیشتر مردم دنبال آن هستند ، می باشید .
  • به عنوان مثال، برای کارخانه نوشیدنی شما، اصطلاح کارخانه نوشیدنی را جستجو کنید (با استفاده از هر فیلتری که فکر میکنید لازم باشد).
  • روی برگه پیشنهادهای کلمات کلیدی کلیک کنید و آن به شما خواهد گفت که اغلب مردم در جستجوی عبارت در چه سطحی از رقابت هستند، و پیشنهاد برخی از گزینه های است که اغلب جستجو می شود.

یاد بگیرید که از گوگل Trends استفاده کنید.

  • Google Trends به طور خاص به شما می گوید که چگونه تغییر در یک موضوع در طول زمان تاثیر می گذارد.
  • مدت زمان را جستجو کنید و ماهها را در نمودار ببینید که می توانید اوج خود را انتظار داشته باشید.
  • صاحبان وب سایت های هوشمند می توانند حدس بزنند کی جایگاهشان افزایش می یابد و راهی برای رویارویی با آن پیدا می کنند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
16 × 4 =


مشاهده نمونه کارها
شارژ گوگل ads